به گزارش اکونا پرس،

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره حادثه غیر اخلاقی که در یکی از مدارس غیردولتی تهران رخ داده است، اظهار کرد: این موضوع روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد و نمایندگانی‌ مورد وثوق‌ از آموزش و پرورش برای پاسخگویی‌ و شفاف‌سازی در جلسه‌ای با نمایندگان حاضر شدند و سایر موارد مطرح شده در دست بررسی‌ از سوی مراجع قضایی‌ است.

فلاحتی‌ تصریح کرد: آموزش و پرورش به محض آگاهی‌ از این موضوع به لغو پرونده دبیرستان و برخورد جدی با مدیر مدرسه پرداخته است و سایر مراحل به نهادهای قضایی منتقل شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره‌ نقش میزان نظارت مدارس غیردولتی‌  در جذب نیروی انسانی گفت: آموزش و پرورش باید نظارت‌های جدی بر مدارس دولتی و غیردولتی‌ داشته باشد و در این میان نقش مدارس غیردولتی‌ حساس‌تر است؛ چراکه روند جذب نیرو در اینگونه‌ مدارس به جهت نوع آن نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: انتظار داریم پذیرش معلمان در مدارس غیردولتی‌ با ضوابط‌ جدی‌تری دنبال شود، همچنین باید آموزش و پرورش در فرآیند مباحث پرورشی و تربیتی که تاکنون‌ کمرنگ‌ بوده است اهتمام‌ بیشتری داشته باشد.

امور پرورشی و تربیتی در مدارس کمرنگ‌ است

فلاحتی‌ تصریح کرد: مدارس در مشاوره‌های تربیتی صرفاً به مسائل آموزشی محدود شده‌اند و امور پرورشی منحصر به اجرای چند جشن و برگزاری مراسم دعا هستند، بنابراین با وجود چنین کم کاری‌هایی نمی‌توان به فرآیند پرورش در آموزش و پرورش امیدوار بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال‌ که آیا با وجود شرایط فعلی مدارس غیردولتی می‌توان به توسعه این مدارس که مورد توجه دولت است، خوش‌بین بود گفت: توسعه خصوصی‌سازی آموزش یکی از نقص‌هایی است که باید دولت جوابگوی‌ آن باشد و همانطور که اشاره کردم نظارت‌ها بر مدارس غیردولتی‌ از هر جهت باید تشدید شود.

فلاحتی تصریح کرد: اکنون یکی از سیاست‌های دولت جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی است و این موضوع در حالی مطرح می‌شود که 2 دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان مسیر جذب نیروی انسانی مطرح شدند و قطعاً تربیت معلم در این 2 دانشگاه برای دانش‌آموزان مفیدتر‌ خواهد بود.

وی اظهار کرد: باید از استخدا‌م‌های به دور از دوره‌های چهار ساله دانشگاه‌ فرهنگیان و شهید رجایی جلوگیری شود و مسیرهای تربیت معلم از نظارت‌های بیشتری برخوردار باشد.