به گزارش اکونا پرس،

در نشست خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد ؛نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک ایام خجسته دهه امامت و ولایت و خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت :حدود ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند ووظایفی که بر عهده صندوق بازنشستگیست به بهترین شیوه در حال انجام است .

وظیفه تامین معیشت از طریق تامین حقوق مستمری از سه بخش کسور شاغلین فعالیت‌های اقتصادی، مجموعه صندوق بازنشستگی کشور و تحولات از محل بودجه عمومی کشور تامین می‌شود.

وی گفت: یکی از ناترازی‌های صندوق بازنشستگی افزایش سن و سابقه برای احراز بازنشستگی می‌باشد. در دنیا سن بازنشستگی حداقل ۶۰ سال  و در کشور ما ۴۸ سال است .ما در تدوین برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که سن و سنوات خدمت را در نظر گرفته تا سن بازنشستگی به ۵۵ سال برسد.سن امید به زندگی در کشورهای دیگر حدود۶۵ سال می‌باشد که با سن بازنشستگی همخوانی دارد ؛ولی در کشور ما سن امید به زندگی ۷۶ سال می‌باشد که از زمان بازنشستگی تا رسیدن به سن امید به زندگی یک دوره خاص مجدد شغلی  ۲۰ ساله را پیش رو داریم.

[ترکی در ادامه افزود :در سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی ،مشارکت در تامین و پرداخت حقوق و آتیه مشترکان تحت پوشش، شفافیت سازمانی تثبیت یافته پایداری مالی تامین شده و بازدهی اقتصادی بهبود یافته از رویکردهای ماست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد صندوق بازنشستگی ۵ هلدینگ و حدود ۱۸۵ شرکت وجود دارد که نیاز به بازنگری و بازبینی دارند در این سند راهبردی برنامه عملیاتی برای مشخص شدن تعیین تکلیف ۱۲۰ شرکت جهت بهره‌وری و بررسی سود وزیان این شرکت‌ها تبیین شده است.

ترکی گفت: در حوزه پتروشیمی‌ها حدود ۲ میلیارد دلار طرح و پروژه تعریف شده که می‌تواند برای صندوق ،منابع مالی پایدار ایجاد کند همچنین در حوزه صنایع فولاد هم می‌تواند در تولید و اشتغال زایی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد : کلیدی ترین بخش در حوزه درآمد پایدار بخش گردشگری است که حدود ۵۶ مرکز گردشگری در اختیار صندوق بازنشستگی می‌باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در بخش کشاورزی در هفت ماه گذشته حدود ۱۴ همت در استان‌های مختلف در قالب مراکز ایجاد کشت و صنعت در راستای تکمیل زنجیره وارد صنایع غذایی کشاورزی صورت گرفته است.

ترکی افزود :رویکرد اصلی سند راهبردی خروج صندوق بازنشستگی از حوزه بنگاهداری و ورود به سهامداری می‌باشد

 وی ادامه داد: فساد ستیزی اولویت رویکردی ماست و ما امانت داری هستیم که باید از این امانت به خوبی محافظت کنیم و با کوچک‌ترین تخطی قطعاً برخورد خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حوزه اجتماعی این سند حفظ عزت کرامت و منزلت بازنشستگان اولین نگاه می‌باشد و تامین معیشت این افراد مهم‌ترین دغدغه ماست ؛تمام تلاش ما پرداخت به موقع حقوق و پرداخت منظم آن در این هفت ماه بوده است.

ترکی گفت: در حوزه اجتماعی نظام بهداشت و سلامت و درمان بازنشستگان هم برای ما حائز اهمیت و درخور توجه ویژه می‌باشد که در این راستا نظام بیمه و بیمه تکمیلی در ۱۴ مورد بهبود و ارتقاء پیدا کرده است.

ترکی در مورد اشتغال فرزندان بازنشستگان صندوق گفت تفاهمنامه هایی با سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و بنیاد برکت منعقد شده تا فرزندانی که احتیاج به مهارت آموزی دارند به این سازمان معرفی و تحت آموزش قرار گرفته و به آنان تسهیلات داده شود.

وی در مورد ازدواج فرزندان بازنشستگان هم افزود :تسهیلات ضروری درسال جاری به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده که ماهانه ۳۵ هزار نفر را شامل می‌شود ؛تسهیلاتی هم برای جهیزیه فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شده که تا به امروز به ۶۴ هزار نفر پرداخت شده است.