به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ از مدتی قبل گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مخابره شد که در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و آنان بررسی‌های خود در این خصوص را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند از طریق تماس تلفنی با مردم و معرفی خود تحت عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب بانکی‌ آنان کرده بودند، گفت:‌متاسفانه علیرغم آنکه پلیس بارها و بارها نسبت کلاهبرداری‌های تلفنی هشدار داده است، اما همچنان برخی از مردم قربانی این افراد می‌شوند. مردم باید توجه داشته باشند که تحت هیچ شرایطی در تماس‌هایی که از آنان خواسته می‌شود تا کدی را در اختیارشان قرار دهد، چنین کاری را انجام ندهند و از ارائه هرگونه کد به تماس گیرندگان پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده گفت: ماموران پلیس فتا از طریق مهندسی معکوس و انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی شماری از اعضای این باند شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با انجام بازجویی از این افراد مشخص شد که سرکرده این باند در زندان به سر می‌برد که با هماهنگی قضایی این فرد نیز از زندان به مقر انتظامی منتقل شده و به جرم خود اعتراف کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه این باند دارای هشت عضو بود که اعضای آن دستگیر شدند، گفت: اعضای این باند در میان خود تقسیم کار کرده بودند، برخی اقدامات مربوط به پولشویی را انجام داده و برخی نیز اقدام به تماس با مردم کرده بودند. سرکرده باند نیز همانطور که گفتم در زندان بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره اینکه اعضای این باند تاکنون به چند فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: تحقیقات ما تا به این لحظه نشان می دهد که دست کم ۶۰ نفر از سوی اعضای این باند مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند. اما با توجه به اینکه این تعداد بر اساس شکات به دست آمده، قطعا تعداد شاکیان بیشتر است و در همین راستا نیز تحقیقات ما ادامه دارد. در مجموع این باند ۲۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است که احتمال افزایش این مبلغ با توجه به افزایش شکات نیز وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون پنج باند کلاهبرداری تلفنی در پایتخت شناسایی و دستگیر شده است، گفت:‌ این افراد در تماس با شهروندان اقدام به درخواست اطلاعات فرد کرده و پس از جلب اعتماد نسبت به کلاهبرداری اقدام کرده بودند.