به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، «سیدصولت مرتضوی» در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که شیفتگان خدمت به ملت بودند، اظهار کرد: همچنین یاد و خاطره اسوه مکتب مقاوم، حاج قاسم عزیز را گرامی می‌دارم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان افزود: در این سفر فرصتی فراهم شد تا بتوانیم  بخشی از پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم‌.

مرتضوی با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور افزود: در دهه گذشته وضعیت اشتغال شرایط مطلوبی نداشت؛ رئیس‌جمهور ایجاد سالانه یک‌میلیون فرصت شغلی را ارائه کرد و در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم که از یک میلیون فرصت شغلی فراتر رفتیم و این پارامتر قابل راستی‌آزمایی و رصد است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار از بهار سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در پنج ماه گذشته ۳۸۰ هزار فرصت شغلی براساس آمار سامانه رصد ثبت شده است.

وی به پروژه‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور در استان اشاره و اظهار کرد: در دور اول سفرها متولی و متصدی برنامه‌ریزی سفرهای استانی هیئت دولت بودم و در حوزه طرح‌ها و پروژه‌های راه‌ها، دوربرگردان‌ها، آسفالت، بخش‌های مسکن، راه‌اندازی خط آهن و توسعه ریلی، سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی، پتروشیمی و نیروگاه علی‌آباد اقدامات خوبی انجام شده است.

مرتضوی افزود: این اقدامات در حالی است که یک دهه رکود را پشت سر گذاشتیم؛ در دولت گذشته ترسیم توسعه و اقتصاد به خارج از کشور رقم خورده بود و دولتمردان ما بیان می‌کردند که قدرت رقابت در هیچ اقتصاد و صنعتی ندارند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که از توانایی زیادی برخوردار هستیم و جوانان این مرز و بوم در حوزه نانو، صنعت هسته‌ای، دستاوردهای نظامی و علمی اقدامات شایانی داشتند و این مسئله توهین به جوانان نخبه ما بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:  در گذشته درآمد نفتی به حداقل رسیده بود و درآمدهای ارزی نامناسب بود و نگاه دولتمردان نیز در قوه مجریه نگاه به اخم و لبخند بود و دیپلماسی ما اخم و لبخند غرب بود و وقتی می‌پرسیدیم چرا هوای خوزستان و چرا آب گلستان این‌گونه است بیان می‌کردند که باید به سمت توافق برویم!

مرتضوی یادآور شد:  دیپلماسی ما به‌گونه‌ای بود که بالغ بر هشت میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کرد و هر ایرانی را که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند.

وی افزود: در این شرایط شخصیتی دلسوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت؛ گفته می‌شود دولت صندوق خالی تحویل گرفت و من می‌گویم دولت سیزدهم صندوق بدهکار تحویل گرفت.

وزیر تعاون تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم  و برای گذران برخی از امور کشور و طرح‌های عمرانی نزدیک به ۷۰۰ همت اوراق خزانه تا سررسید ۱۴۰۴ منتشر شده بود و حتی دولت سیزدهم را دولتمردان گذشته بدهکار کرده بودند.

مرتضوی بیان کرد: در سال نخست دولت، صادرات نفت به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و به گزارش رویترز به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: ۱۴ میلیارد دلار طرح‌های نفتی در دو سال اخیر در عسلویه اجرایی شده است و ما یادمان هست در دو سال اخیر چه میزان قطعی برق و گاز داشتیم و در این مدت هفت هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت کشور افزوده شده است.

وزیر کار بیان کرد: در بحث سیاست خارجی ۱۵ سال به دنبال عضویت در شانگهای بودیم ولی در سال نخست این دولت، جمهوری اسلامی عضو گروه شانگهای شد و در دو روز گذشته نیز شاهد بودیم که عضو بریکس نیز شدیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شاهد آن بودیم که دشمنان با ایران‌هراسی تلاش کردند که کشور را به عقب برانند. ولی به لطف الهی پدیده ایران‌هراسی از کشورهای اسلامی رخت می‌بندد و باید همه به فکر دشمن مشترک باشیم.

وی تأکید کرد: ما محکوم به حل مشکلات جامعه هستیم و باید مشکلات مردم را با هم شناسایی و برطرف کنیم.

وزیر تعاون افزود: مقرون‌ به‌صرفه کردن دولت با ثبات اقتصادی رقم می‌خورد و حتما صادرات غیرنفتی و تراز تجاری با این اتفاق مثبت می‌شود.

وی با بیان این که گلستان پیشانی تولید است و طرح‌های زیرساختی باید در استان رقم بخورد، افزود: پتروشیمی کلاف سردرگم بود و این گره‌ها باز شده است. هلدینگ خلیج فارس در استان سرمایه‌گذاری می‌کند و همکاران ما نیز باید توازن منطقی به وجود بیاورند تا در گلستان سرمایه‌گذاری داشته باشند.