افرادی که سینه های کوچکی دارند و خواستار خوش فرم شدن سینه های خود هستند از پروتز سینه استفاده می کنند. عمل پروتز سینه از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توان به افزایش حجم و سایز سینه ها کمک کرد. هر ساله تعداد زیادی از خانم ها این عمل زیبایی را انجام می دهند و نتایج خارق العاده ای را می گیرند. در واقع جراحی پروتز سینه، شایع ترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان ها می باشد.

بر طبق بررسی و تحقیق های انجام شده، میزان رضایت افراد از این عمل زیبایی روز افزون است و به افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط زناشویی افراد کمک بسیاری می کند. مهم این است شما بتوانید بهترین جراح پروتز سینه در تهران را پیدا کرده و با مراجعه به آن از نتیجه زیبایی در سینه خود اطمینان داشته باشید. ما در این مقاله هر آن چه باید در مورد جراحی پروتز سینه بدانید را شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می توانید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کرده و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و جراحا کمک بگیرید.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک جراحی زیبایی پر طرفدار و محبوب از بین تمام روش های زیبایی است که برای بزرگ کردن یا تقارن سینه طراحی شده است. در این نوع جراحی می توان چربی ها را از نقاط دیگر بدن برداشت و به سینه ها تزریق کرد یا از روش پروتز برای سینه استفاده کرد. افرادی که سینه های کوچکی دارند و بانوانی که به دلیل بارداری و شیردهی حجم سینه خود را از دست داده اند این جراحی را انجام می دهند. برخی از افراد که سینه های کوچک تر و لگن پهن نیز دارند ممکن است، بخواهند با بزرگ تر کردن سینه های خود تناسب اعضا را به بدن خود بازگرداند. علاوه بر این افرادی که سینه‌های نامتقارن دارند نیز از طریق این جراحی زیبایی می‌توانند اندازه پستان‌های خود را یکسان کنند. توجه داشته باشید که برای این کار فرد باید از سن رشد خود گذر کرده باشد.

روش های انجام پروتز سینه

در بیشتر مواقع، عمل پروتز سینه به صورت سر پایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن در مرکز نیست و در اکثر مواقع فرد همان روز می تواند از مرکز مرخص شود. 24 ساعت قبل از انجام عمل، باید دستورالعمل هایی که توسط جراح دریافت می کنید را به طور کامل انجام دهید. این روش جراحی با بی هوشی انجام می شود تا دردی را احساس نکنید. جراح متخصص ازطریق سه نوع برش زیر، پروتز را برای شما انجام می دهد:

  • زیر پستان (Inframammary)
  • زیربغل (Axillary)
  • بافت اطراف نوک پستان (Periareolar)

بعد از آن، جراح با برشی که زده یک فضایی ایجاد کرده و پستان را از ماهیچه های سینه جدا کرده و ایمپلنت را در این فضا قرار می دهد. پروتز باید دقیقا باید در مرکز پستان قرار بگیرد.

اگر کاشت نمک را انتخاب کرده باشید، بعد از قرارگیری کپسول توسط جراح با نمک و آب پر می‌ شود، اما اگر پروتز سیلیکونی را انتخاب کرده باشید، کپسول پروتز سینه از قبل پر شده و تنها کافی است در موقعیت مورد نظر قرار داده شوند.

بعد از قراردادن کپسول پروتز، برش‌های موجود توسط پزشک بخیه شده و پانسمان می‌شود و بعد از اینکه اثر بی هوشی به طور کامل از بین رفت ترخیص خواهید شد، اما در دوره نقاهت باید مرتبا تحت نظر پزشک قرار داشته باشید و تمامی دستور العمل‌ها را به طور دقیق انجام دهید.

روش های انجام پروتز سینه

آیا پروتز سینه قابل اطمینان است؟

جنس و ماده سازنده پروتز سینه و لایه بیرونی آن از جنس سیلیکون است. سیلیکون عنصری است که در طبیعت یافت می شود و از ترکیب عناصری چون کربن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. اغلب در لوازم بهداشتی و آرایشی و پروتز های پزشکی سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات و مطالعات زیادی در جهت اثبات بیماری زا بودن پروتز های سیلیکونی سینه انجام شده که همه آن ها به عدم ارتباط و تاثیر پروتز به بیماری‌هایی همچون سرطان سینه و آرتوروماتودید تلقی شده. بسیاری از خانم ها در مورد این نوع جراحی، اطلاعات غلطی را دریافت کرده اند که فقط منجر به ترسیدن آن ها از این عمل شده است. از جمله این اطلاعات غلط می توان به مسمومیت زایی سیلیکون یا ایجاد بیماری خود ایمنی بافت همبندی پروتز که مربوط به تراوش یا مهاجرت ژل می باشند که با اطلاع رسانی های لازم در این زمینه، این ابهامات از میان برداشته شده است.

در نتیجه ما در این چند سال اخیر، خبر های نادرستی در رابطه با نا ایمن بودن سیلیکون مورد استفاده در جراحی پروتز شنیده ایم که ذهنیت افراد را تغییر داده، اما در اصل مواردی که منع کننده این جراحی هستند، عبارتند از:

  • وجود بیماری های عفونی مزمن یا حاد و همچنین آسیب شناسی های موثر بر لخته شدن خون
  • سن زیر 18 سال
  • بیماری های سیستم عروقی، انکولوژی
  • پس از تغذیه نوزاد با شیر مادر، حداقل شش ماه باید بگذرد.

دوره نقاهت جراحی پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه، زمانی که تا بهبودی کامل سپری می کنید، حدود 6 تا 8 هفته است. در طول 3 تا 5 روز اول، احتمالا بیشترین ناراحتی را تجربه می کنید و در این مواقع پزشک، داروهایی را برای کنترل درد تجویز خواهد کرد. ممکن است خونریزی جزئی در محل برش داشته باشید که امری طبیعی است. اما اگر نگران هر گونه خونریزی هستید، با جراح خود صحبت کنید. بعد از حدود یک هفته، می توانید با داروهای مسکن درد خود را کم تر کنید. بعد از هفته اول، درد باید حداقل باشد و با تایید پزشک می توانید به تدریج به فعالیت های روزانه ادامه دهید.

در طول این مدت درد شما کامل از بین نمی رود و ممکن است کمی درد و تورم داشته باشید که به مرور زمان بهبود می یابد. اگر شغل یا فعالیت فیزیکی شدید دارید باید 3 هفته بیکار باشید و کاری انجام ندهید. همچنین باید از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های فیزیکی شدید مانند دویدن خودداری کنید. پس از حدود 2 ماه، شما باید به بهبودی کامل نزدیک شوید، اگرچه این موضوع بستگی به میزان بهبودی بدن شما دارد. پزشک به شما اطلاع می­ دهد که آیا می­‌توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید یا خیر.

دوره نقاهت جراحی پروتز سینه

کلام آخر

مهم ترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جو از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با جراحی پروتز سینه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جراحتو (Jaraheto.net) مراجعه کنید.