به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو با اشاره به روابط حسنه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشورهای آفریقایی، مبارزه با استعمار را از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های صادراتی گسترده‌ای در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توانیم میزان صادرات به بورکینافاسو را افزایش دهیم.

مرتضوی تأکید کرد: با توجه به تشکیل کمیسیون های کارشناسی، آمادگی لازم برای برگزاری کمیسیون نهایی همکاری‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های بیمه‌ای، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان کار، سلامت و ... تجربیات فراوانی دارد که زمینه تبادل این تجربیات فراهم است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چند کشور آفریقایی گفت: سطح تبادلات تجاری ایران با قاره آفریقا رو به افزایش است و در این میان نگاه ویژه ای به بورکینافاسو وجود دارد.

اولویا روامبا وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران، گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل کمک می کند.

وی افزود: تجربیات ارزنده ایران خصوصا در حوزه های مهارت آموزی، کودکان و سالمندان می تواند به کشور ما کمک کند.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو تاکید کرد: در حوزه های صنایع دفاعی، حمل و نقل، ساختمان، فولاد، گردشگری، کشاورزی و پتروشیمی می توان بسترهای افزایش سطح تبادلات دو کشور را فراهم کرد.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو که به دعوت همتای ایرانی خود به کشورمان سفر کرده پیش از این دیدار با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دیدار کرد.