به گزارش اکونا پرس،

امروز سه شنبه 10 بهمن ماه 1402 نشست خبری کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور دکتر چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه مبارک با هدف هماهنگی و انسجام بخشی برنامه های دهه مبارک فجر در حوزه های کارگری و کارآفرینی و جامعه کار و تولید و اتخاذ تصمیمات لازم به منظور حضور و مشارکت حداکثری  جامعه کار و تولید در برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجردر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزارشد.

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی دهه فجرضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله  مبارک فجر و اعیادشعبانیه گفت:جامعه هدف کمیته کارگری و گارفرمایی ،جامعه ی 15 مبیلیون نفری است که به همراه خانواده هایشان بیش از 50در صد  جامعه را شامل می شوند.

حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون قکار و رفاه اجتماعی مسوولیت حوزه فرهنگی ، اجتماعی،ورزشی ،سیاستگذاری و نظارت بر حوزه فرهنگی ورزشی جامعه کار و تولید را برعهده دارد و مسوولیت این کمیته بر عهده معاونت فرهنگی وزارت دتعاون ،کار  ورفاه اجتماعی می باشد.

چکشیان افزود:در سال رشد تولید و مهار تورم ،رشداقتصادی و رشد تولید و رشد بهره وری برعهده جامعه کار و تولید است و طبق بیانات رهبری کارگران ستون فقرات تولید هستند .این زحمتکشان مهم ترین نقش و اثر را در تولید دارند و ما نتوانستیم خدماتی که لایق این عزیزان می باشد را عرضه کنیم.

وی ادامه داد:برای ایام مبارک دهه فجر و اعیاد شعبانیه تمرکز بر فضای شادی و نشاط و جشن در برنامه ها حاکم است و رویکرد اصلی برگزاری برنامه هایی برای جامعه کارو تولید با وجود فضای شاد و جشن می باشد.

در ادامه چکشیان ادامه داد:بحث مشارکت حداکثری تشکلها و شرکای اجتماعی با نگاه مردم سازی از دیگر برنامه های ما است.

وی گفت: امید آفرینی به عنوان مرکز ثقل بیانیه گام دوم است واصلی ترین موضوع جامعه .حرکت هر جامعه ای به امید بستگی دارد. روایت راه طی شده یکی از اصول امید آفرینی است. در هر اقدامی که صورت می گیرد دو رکن داریم ابتدا اصل اتفاقی که افتاده و دوم ثبت آن اتفاق وروایت آن .

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی درباره برنامه هایی که در این کمیته طراحی و یا در حال اجراست؛ افزود: راه‌اندازی میز‌ها و مواکب خدمت در این ایام توسط مردم و سازمان ها ، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، افتتاح پروژه‌های متعددی که با مجموعه کار و تلاش مرتبط هستند، ایجاد شیفت ایثار در واحد‌های تولیدی، برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت برای آشنا کردن جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی، برگزاری جلسات تخصصی برای رفع موانع تولید و برگزاری رزمایش‌های اعضای بسیج کارگری از جمله اقداماتی است که در دهه فجر برنامه‌ریزی شده تا انجام شود.

وی ادامه داد: پنجمین المپیاد بانوان کارگر بعد از دهه فجر برگزار خواهد شد.

 چکشیان در رابطه با اقداماتی که طی دو سال گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام شده بیان کرد: ایجاد ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با توجه به رکن منزلت کار و کارگر در جامعه، برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری اتقان در حوزه های ادبیات ،تئاتر،شعر با همکاری حوزه هنری، افتتاح  خانه فرهنگ کار، پایش مجدد خانه‌های فرهنگ کار و رتبه‌بندی آنها تا دچار انحراف ماموریت نشوند، برگزاری جشنواره امتنان و شناسایی  کارگر مبتکر و خلاق که باعث ارتقای تولید می شوند، راه‌اندازی  خانه بهداشت کارگری، ایجاد ایستگاه‌های بهگر، ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت، برگزاری اولین دوره مسابقات ورزشی به صورت ملی از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

خبرنگار-مهناز برخورداری