به گزارش اکونا پرس،

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات در طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت. در این مدت نیز در مجموع ۴۵ هزار و ۸۳۴ تماس عملیاتی با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر برقرار شد. همانطور که می‌دانید این سامانه جزو معدود سامانه‌های امدادی در کشور است که بدون سیمکارت هم امکان تماس با آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در مجموع به ۶۳ هزار و پنج نفر در ایام طرح نوروزی امدادرسانی کردند. گفت: همچنین در این مدت چهار هزار و ۳۷۰ مورد عملیات و اقدامات خدماتی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد که ۲۵۲۵ مورد آن عملیات امدادی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ از مجموع عملیات‌های امدادی انجام شده ۱۶۲۲ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای و مابقی مربوط به دیگر ماموریت‌ها بوده است. در ۲۶۹ مورد از این ماموریت‌ها نیز عملیات رهاسازی خود با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام شده است. همانطور که می‌دانید عملیات رهاسازی جزو عملیات‌های حساس و دشوار امداد و نجات است.

محمودی همچنین از درمان ۵۲۵۷ نفر از آسیب‌دیدگان حوادث اعلامی به هلال احمر در محل خبر داد و گفت: ۱۵۶۷ نفر نیز به وسیله آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۳۹۳۱ نفر هم اسکان اضطر