به گزارش اکونا پرس،

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش و راه‌های جبران این کمبود، گفت:  آموزش و پرورش راهی جز استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ندارد قانون نیز این وزارتخانه را ملزم به استفاده از این مسیر کرده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه براساس قانون مصوب مجلس آموزش و پرورش نمی‌تواند خارج از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیرو جذب کند اما متاسفانه دولت‌ها و وزرای آموزش و پرورش این قانون را رعایت نکردند.

وی بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تا جای ممکن در پروژه‌های 4 ساله نیرو تربیت کرد؛ در صورتی که زمان لازم موجود نبود می‌توان پس از گزینش افراد و پذیرش، در دانشگاه فرهنگیان در دوره‌های یکساله آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معلمان بدون دریافت آموزش‌های لازم نمی‌تواند در کلاس‌های درس به خوبی فعالیت و تدریس کنند، اظهار کرد: افراد برای حضور در آموزش و پرورش باید دوره‌هایی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و این موضوع الزامی است؛ این دوره می‌تواند 4 ساله یا یکساله باشد دوره‌های یکساله در آموزش و پرورش برای معلمان طراحی شده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: نمی‌توان فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را بدون گذراندن دوره‌های ویژه در دانشگاه فرهنگیان به کلاس‌ها فرستاد چراکه باید فن، هنر و علم معلمی را بیاموزد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان افزود: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت لازم از نظر فضا، نیرو و ... برای تربیت معلمان موردنیاز آموزش و پرورش دارد.