به گزارش اکونا پرس،

وی با بیان اینکه سودمندی برای مردم تنها در مسائل مالی نیست، افزود: گاهی این سودمندی در چشم‌پوشی، ادب، احترام، لبخند، محبت و صحبت خیر برای کسی است.

خنیفر التیام دردها، شناخت و سودمندی برای مردم را نقشی برشمرد که خداوند برای برخی افراد قرار می‌دهد و در ادامه تصریح کرد: خیرین در کار نیک با چندین نقش مواجه هستند که بحث مالی بخش کوچکی از آن است؛ داشتن اراده و نیت نیک لطف الهی است.

وی با اشاره به فرسودگی بناها، نبود زیرساخت در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه و لزوم بهسازی و تجهیز آنها، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت گراست که در هرشرایطی چراغ آن باید روشن باشد، چون متولی تربیت معلمانی است که فرزندان و آینده کشور را تحت تاثیر دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه  این دانشگاه متعلق به همه اقشار جامعه است ابراز امیدواری کرد: با همیاری و همت یکدیگر بتوانیم کار‌های بزرگ در این راستا انجام دهیم.

وی با اشاره به یکصد سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور افزود: تربیت معلمِ قیمتی نیازمند امکانات، رفاهیات مناسب و ایجاد حرمت برای معلمان است و امیدواریم که با دست تدبیر و کفایت شما این مهم انجام شود.

دکتر خنیفر تکریم سنت حسنه نیکوکاری را یکی از اهداف این جلسه دانست و با برشمردن ویژگی‌ها و خصلت‌های نیک مرحوم عزیزاله علاء الدینی از خیرین به نام و موسس مرکز خیریه کهریزک یاد ایشان را گرامی داشت.

پاک کردن پلشتی‌ها از جامعه نیازمند کمک تربیت معلم است

در ادامه  صفرزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت تربیت معلم و تاثیر آن بر جامعه، گفت: اگر قرار است از حکمت دین و فر و شکوه فرهنگ یاد و اثری بماند باید از تربیت معلم آغاز کرد.

وی با بیان اینکه همان طور که معلمی نا اهل طراز اخلاق را متنزل می‌کند، تربیت یک معلم شایسته، مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد، افزود: برای پاک کردن پلشتی‌ها از جامعه باید به کمک تربیت معلم آمد.

صفرزاده وجود پروژه‌های نیمه تمام در دانشگاه و کیفی سازی فضا‌های دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان طراز نظام با مهارت‌های حرفه‌ای و ارزش‌های دینی را نیازمند توجه ویژه خیرین برشمرد و اظهار کرد: کار خیر در دانشگاه فرهنگیان بدلیل تاثیر بخشی در تربیت معلم فاخرپاداشی چند برابر دارد، چراکه معلم جامعه را می‌سازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی، وجود مسائل خوابگاهی و رفاهی و فرسودگی زیر ساخت‌ها در این دانشگاه را از مهمترین دغدغه‌های تربیت معلم دانست و تصریح کرد: با کمبود امکانات و تجهیزات نمی‌توان معلمی در طراز نظام و سودمند برای آینده جامعه پرورش داد.