به گزارش اکونا پرس،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کشف 2 تن مواد مخدر در اطراف مدارس و خطرات این موضوع، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مناسب گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر را کاهش دهد؛ بخشی از این برنامه‌ها باید در بلندمدت اجرا شود و برخی دیگر در کوتاه مدت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش آگاهی دانش‌آموزان در رابطه با خطرات استفاده از مواد مخدر بهترین راه پیشگیری است، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با تغییر محتوای کتب درسی در بلند مدت آگاهی‌های مناسبی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید متناسب با سن دانش‌آموزان اطلاعات کافی و اثرگذاری به آنان ارائه دهد؛ مثلا در صورتی که تصاویر و سرنوشت افراد معتاد در کتاب‌های درسی نمایش داده شود نوجوانان از مواد مخدر دوری می‌کنند؛ هدف از تدریس کتاب‌های درسی آموزش مهارت‌های زندگی است.

میرزاده با طرح این سوال که در صورتی که دانش‌آموزان در مدارس نحوه مقابله با معضلات اجتماعی را آموزش نبینند و مطالبی که می‌آموزد ارتباطی با مشکلات جاری در جامعه نداشته باشد پس فایده مدرسه رفتن دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: کارشناسان و مولفان کتب درسی باید معضلات و آسیب‌های اجتماعی را متناسب با سن دانش‌آموزان به آنان گوشزد کنند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌های فوق‌برنامه و برگزاری اردوها تاثیرات زیادی در دوری دانش‌آموزان از مواد مخدر داشته باشد؛ کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند در قالب فیلم، داستان و ... آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نیروهای انسانی که در آموزش و پرورش مشغول هستند باید اطلاعات به روزی برای ارائه به دانش‌آموزان داشته باشند.