به گزارش اکونا پرس،

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان طبق  برنامه ششم توسعه به سمت رشته‌های مهارتی، گفت: هدایت  تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی یکی از نکات کاربردی و راهبردی برنامه ششم توسعه است؛ طبق این راهبرد باید برنامه‌های آموزشی کشور را به سمت رشته‌های مهارتی سوق دهیم.

نماینده ارمنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی شدن هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی نیازمند دگرگونی در دیدگاه‌های سنتی است؛ بنابراین برای عملیاتی کردن این مقوله باید اراده جدی شکل گیرد.

خانلری تصریح کرد: برای سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی، تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای می‌بایست مورد بررسی و سنجش قرار گیرد تا اگر برای ترغیب دانش آموزان به رشته های مهارتی نیازمند امکانات به‌روزتری هستیم، بودجه کافی در اختیار وزارت آموزش و پروش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پایه اساسی توسعه رشته‌های مهارتی در حوزه آموزش و پرورش تزریق بودجه است؛ بنابراین اگر برای عملیاتی کردن توسعه رشته‌های مهارتی در آموزش و پرورش با مشکل بودجه‌ای روبرو هستیم باید اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی در حد حرف نباشد؛ اگرچه تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است اما برای عملیاتی شدن این مهم باید نظارت دقیق و جامع وجود داشته باشد.