به گزارش اکونا پرس،

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری جلسه برای طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که به کمیسیون برنامه و بودجه عودت داده شده بود، توضیح داد: پس از ارجاع این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد، همچنان با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی و رفع ایراد شود چراکه از ابتدا تصمیم‌گیری درباره این طرح با هر دو کمیسیون بود.  

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارجاع این طرح از صحن علنی مجلس به کمیسیون بودجه به دلیل مرتبط بودن آن به مسائل مالی قابل توجیه است، ادامه داد: اگرچه از نمایندگان کمیسیون بودجه کسی در این جلسه حضور پیدا نکرده بود اما مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌ها، سازمان اداری و استخدامی کشور و آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه مقرر شد آموزش و پرورش در نهایت با تطبیق این نظرات اصلاحیه طرح را تا هفته دیگر ارائه دهند و پیشنهاد کامل‌تری داشته باشند، ادامه داد: این طرح پس از تصویب در صحن علنی مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه عودت داده شد اما این کمیسیون بررسی آن را با اعمال نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مدنظر دارد.

میرزاده همچنین افزود: مسئولان آموزش و پرورش در پی این طرح بر تخصیص صد در صدی بودجه و پرداخت ماهانه آن به جای آنکه دست آن‌ها تا آخر سال خالی بماند، تاکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اختصاصی تلقی شدن درآمدهای این وزارتخانه را درخواست دیگر مسئولان آموزش و پروش عنوان کرد و افزود: در این صورت درآمد آن از بخش‌های مخلتف به جای واریز به حساب خزانه یک راست به حساب وزارتخانه می‌رود.