به گزارش اکونا پرس،

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به تخلف مدرسه غرب تهران، گفت: پرونده این مدرسه به دادستانی ارجاع شده است و قرار است پس از بررسی‌های دقیق نتایج تحقیقات به نمایندگان اعلام شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید سازوکار دقیقی برای به کارگیری معلمان و مدیران مدارس در نظر گیرد؛ از آنجایی که معلمان نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند باید پیش از شروع فعالیت گزینش‌های دقیق شوند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اگر در آن مدرسه مشاور یا معلم پرورشی حضور داشت، این حادثه رخ نمی‌داد و حتما معلمان متوجه این معضل می‌شدند، اظهار کرد: کم رنگ شدن امور تربیتی و نقش معاونان پرورشی می‌تواند اثرات نامناسبی بر دانش‌آموزان داشته باشد؛ معلمان پرورشی از این معاونت کوچ کردند و این کمبود با اشخاص موجه و متخصص دیگری تکمیل نشد بنابراین می‌توان ادعا کرد طی چند سال گذشته اقدام چندانی برای احیای این بخش از مدارس انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ پیش آمده نشان می‌دهد آموزش و پرورش باید سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تغییر دهد؛ در صورتی که در روی همان پاشنه بچرخد ممکن است اتفاقات این چنینی دوباره تکرار شود .

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌اعتنایی به سند تحول باعث اتفاق مدرسه غرب تهران شده است، اضافه کرد: مجلس به عنوان ناظر عمل می‌کند و فقط بر اجرا نظارت‌ دارد تا مسئولان اجرایی وظایف خود را به درستی انجام دهند.