به گزارش اکونا پرس،

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۹۷ اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در نظر گرفته شد تا این صندوق هر چه سریعتر شکل گیرد؛ اگرچه این ۳۰ میلیارد تومان برای این صندوق کافی نیست اما با گذشت زمان سرمایه‌هایی برای صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی جمع آوری می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی بیمه معلمان مدارس غیردولتی را تضمین می‌کند، برای مدارس غیردولتی در مناطق محروم وام در نظر گرفته می‌شود و در واقع این صندوق پشتیبان مدارس غیردولتی است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اگر صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی به درستی شکل گیرد می‌تواند تاثیرات مثبتی در وضعیت مدارس غیردولتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این صندوق در بهبود سرانه آموزش، تجهیزات و امکانات مدارس غیردولتی به ویژه در مناطق محروم کمک بزرگی است اما برای اثرگذاری بهتر به تخصیص اعتبار بیشتر نیاز دارد.

وی اظهار کرد: صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی باید حداقل حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشد تا بتواند کمک‌های ویژه‌ای به مدارس غیردولتی انجام دهد؛ برخی از مدارس غیردولتی برخوردارند اما برخی دیگر که در مناطق محروم حاشیه شهرها و مناطق روستایی قرار دارند ضعیف هستند و موسسان توان تامین نیازهای مدرسه را ندارند که با استفاده از این صندوق می‌توان وضعیت را تا حدودی سامان داد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: تمام معلمان مدارس غیردولتی را می‌توان از طریق صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی بیمه کرد بیمه یکی از مشکلات معلمان شاغل در مدارس غیردولتی است.