به گزارش اکونا پرس،

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم چابک‌سازی در آموزش و پرورش گفت: تنها نهادی که همواره با خانواده‌ها در ارتباط بوده و در بسیاری از امور فرهنگی و آموزشی تأثیر گذار است، آموزش و پرورش است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و همچنین ساختار و روند فعالیت آن نیز پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلال در سیستم آموزش و اقتصاد وزارت آموزش و پرورش به دلیل عریض و طویل بودن دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و نبود نیروی پاسخگو به نیازهای مردم و جامعه، به وجود آمده است.

وی با انتقاد به شرایط درآمدی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مشکلاتی که فرهنگیان با آن مواجه هستند، پایین بودن سطح درآمد و حقوفشان نسبت به کارمندان دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی است؛ برای درمان این مشکل باید وزارت آموزش و پرورش چابک‌سازی را در وهله اول در دستور کار خود قرار دهد و زمینه را برای استفاده حداکثری از نیروهای حداقلی فراهم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تصریح کرد: در بسیاری از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نیروهای شاغل در مراکز آموزش بیشتر از تحصیل‌کنندگان است، این شرایط از لحاظ اقتصادی برای آموزش و پرورش به صرفه نیست.

نقوی حسینی با بیان اینکه طبق قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی اجازه داده شده که با بهینه سازی ساختمان‌ها و ابنیه‌های خود، برای خود درآمد مالی کسب کنند، افزود: بر همین اساس ادارات آموزش و پرورش در بسیاری از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ساختمان‌ها و زمین‌های مرغوبی دارند که آموزش و پرورش می‌تواند با تغییر کاربری آن از آموزشی به تجاری برای خود کسب درآمد کند و بسیاری از کمبود اعتبارات این وزارتخانه را جبران کند، ولی متاسفانه آموزش وپرورش اقدامی انجام نمی‌دهد.

عضو فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: چابک‌سازی در آموزش و پرورش نباید به مفهوم فشار بر فرهنگیان باشد؛ بلکه باید این وزارتخانه، راه‌های رشد اقتصادی و بهره‌وری اقتصادی را دنبال کند تا شرایط برای پاسخگویی به نیازهای مردم و جامعه به نحو احسن فراهم شود.