به گزارش اکونا پرس،

حمدالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ناکافی بودن حقوق معلمان، عنوان کرد: در شرایطی که حقوق معلمان زحمتکش کشور بسیار کمتر از زحمتی است که آنان در این سمت بسیار مهم و حساس به عهده دارند، افزایش حقوق این فرهنگیان نباید با انحای مختلف حداقلی شود.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از رأی دیوان عدالت اداری درباره حذف ضریب سختی کار برای معلمان، افزود: زمانی که افزایش حقوق کارکنان دولت تا سقف 18 درصد به تصویب رسید امیدواری‎‌هایی در معلمان ایجاد شد ولی در مقام اجرا این افزایش حقوق به هیچ عنوان مورد رضایت نیست.

وی با مقایسه حقوق معلمان در کشور با سایر کشورها، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش را در صدر دستگاه‎های اجرای به لحاظ اخذ بودجه قرار می‌دهند ولی در کشور ما آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارد.

کریمی افزود: معلمان در کشورهای خارجی و حتی در برخی کشورهای همسایه بیشترین رده دستمزدی را دارند به طوریکه اگر حقوق معلمان در این کشورها را به ریال تبدیل کنیم، نزدیک به 15 میلیون تومان به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود آرامش و نبود دغدغه خاطر برای معلمان یک ضرورت است که دولت وظیفه فراهم آوردن آن را دارد، ادامه داد: در همه جای دنیا معلمان به قدری تأمین هستند که فراغ بال و فرصتی برای مطالعه دارند.