به گزارش اکونا پرس،

سیدحسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تفاوت حقوق معلمان بازنشسته پیش از سال 90 با بازنشستگان پس از این سال، عنوان کرد: متأسفانه امروز شاهد تفاوت فاحش حقوق بین این دو دسته از معلمان بازنشسته هستیم که با شرایط و رتبه یکسان، فقط به دلیل تفاوت در سال بازنشستگی حقوقشان یک تا یک و نیم میلیون تومان اختلاف دارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبه مجلس در زمینه همسان‌‎سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: دولت نیز در این قانون مکلف ظرف 5 سال همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند و آن دسته از بازنشستگانی که حقوق پایین تری دارند را در اولویت قرار دهد.

دولت حتی به اولویت‌های قانونی هم عمل نکرد

وی ادامه داد: این اولویت‌بندی برای کمبود نقدینگی دولت انجام شد تا افرادی که حقوق پایین‌تری دارند، کمتر دچار مشکل شوند ولی دولت حتی به اولویت‌های قید شده در قانون نیز پایبند نبود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: افزون بر این الزامات قانونی، پرداخت حق و حقوق بازنشستگان در این شرایط اقتصادی یک ضرورت به شمار می‌آید لذا دستگاه‌های مسئول در دولت باید به لحاظ اخلاقی خود را متعهد به اجرای این قانون بداند.

بار مالی قانون همسان‌سازی پیش بینی شده است

افضلی اضافه کرد: مجلس منبع لازم برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز در دیده و چنانچه این چنین نبود شورای نگهبان این قانون را رد می‌کرد و در اجرای این قانون مجلس دست دولت را برای مباحث اعتباری، باز گذاشته است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری باید پیگیر موضوع باشند تا مشکل بازنشستگان به ویژه معلمان بازنشسته با عنایت ویژه‌‎ای حل شود.