امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به سوال خود از وزیر آموزش و پرورش که در جلسه  سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌شود، گفت: اگرچه گزارشی کتبی درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به آقای بطحایی ارائه و بر احقاق حقوق فرهنگیان تاکید شد اما تاکنون اقدامی در این زمینه از سوی ایشان انجام نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نشست اخیر خود با وزیر آموزش و پرورش، افزود: در این نشست مطرح کردم به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای بازگرداندن سرمایه غارت شده فرهنگیان را دارم اما به نظر می رسد تلاش و خواسته ای از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

بی توجهی به بازپس گیری اموال فرهنگیان قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه حدود 16 میلیارد تومان از بانک سرمایه به غارت رفته ، بیان کرد: هر اطلاعی که برای بازگشت اموال اختلاس شده در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان موردنیاز است در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اما وزیر به عنوان مسئول اصلی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده ؛ بی توجهی به بازپس گیری اموال فرهنگیان قابل قبول نیست.

لایحه رتبه بندی فرهنگیان به مجلس ارسال شود

خجسته با اشاره به دومین سوال خود از آقای بطحایی، اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان تاکنون به مجلس ارائه نشده وزیر آموزش و پرورش باید از حقوق فرهنگیان در هیات دولت دفاع کند؛ در حال حاضر که دلار به 16 هزار تومان رسیده معلمان چگونه با حقوق 2 میلیونی زندگی خود را اداره کنند.

به کارگیری نیروی های ضعیف در نظام آموزشی یکی از بزرگترین ایرادات آقای بطحایی است؛ به کارگیری مدیرانی که ظرفیت و توانایی ندارند صدمه به بدنه وزارت آموزش و پرورش و در نهایت آینده دانش آموزان است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بایستی از حقوق  معلمان در هیات دولت دفاع کند، تاکید کرد: براساس وعده های آقای بطحایی لایحه رتبه بندی معلمان باید تا مهر ماه به مجلس فرستاده می شد در حالیکه مهر به پایان رسیده اما هنوز خبری از ارسال این لایحه نیست.

اصلی ترین کار وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان است،

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اصلی ترین کار وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان است، ادامه داد: مادامی که معلمان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند توانایی  ارائه درس در کلاس ها را ندارند؛ مصرف اعتبارات برای آموزش و پرورش هزینه نیست سرمایه است؛ تبعیض حقوقی معلمان و کارمندان دولت برداشته شود.

وی با اشاره به سومین سوال خود از وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: به کارگیری نیروی های ضعیف در نظام آموزشی یکی از بزرگترین ایرادات آقای بطحایی است؛ به کارگیری مدیرانی که ظرفیت و توانایی ندارند صدمه به بدنه وزارت آموزش و پرورش و در نهایت آینده دانش آموزان است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی تاکید کرد: آموزش و پرورش نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی اداره شود.