داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش برای تغییر وضعیت فرهنگیان بازنشسته برنامه‌ریزی ندارد، گفت: بهره‌گیری از فکر، اندیشه و تجربه بازنشستگان برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت نخستین و اصلی‌ترین اقدام برای ارتقاء جایگاه آن‌ها در  دوران بازنشستگی است، در حالی که باید برای معیشت و دریافتی فرهنگیان پس از 30سال خدمت به آینده‌سازان و نظام تعلیم و تربیت فکری شود اما آموزش و پرورش و دولت تاکنون برنامه جامع‌ای برای این مهم ارائه نکرده است.

بازنشستگان فرهنگی حتی شامل افزایش حقوق‌های ناچیز نیروهای در حال اشتغال نمی‌شوند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای این افراد برنامه‌ریزی‌های رفاهی، تفریحی و درمانی خاصی در نظر گرفته شود اما متاسفانه به محض بازنشستگی به فراموشی سپرده شده و حتی شامل افزایش حقوق‌های ناچیز فرهنگیان در حال اشتغال نیز نمی‌شوند.

افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی با حجم تحریم‌ها همخوانی داشته باشد

وی اضافه کرد: بسیاری از این افراد قبل از تحریم‌ها و در سال‌های دور بازنشسته شده‌اند اما افزایش حقوق آن‌ها با افزایش قیمت و تورم لحظه‌ای در جامعه همخوانی ندارد به همین دلیل بازنشستگان آموزش و پرورش به شدت با مشکل معیشت رو به رو هستند.

ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌ویژه بازنشستگان فرهنگی

محمدی با تاکید بر اینکه باید در بودجه سال 98مشخصا بودجه‌ای را برای ارتقاء وضعیت فرهنگیان بازنشستگان در نظر گرفت، افزود: با توجه به ضرورت دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این قانون لحاظ شده است، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌ویژه بازنشستگان فرهنگی است چراکه تفاوت فاحشی میان شاغلان و بازنشستگان وجود دارد.

علاوه بر تبعیض‌های حقوق بازنشستگان فرهنگی با دیگر بازنشستگان عدم ارائه هیچ نوع برنامه جانبه‌ای همچون برپایی باشگاه‌های ورزشی، تفریحی و سفرهای ارزان قیمت زیارتی و... ازسوی آموزش و پرورش برای آن‌ها تاسف‌برانگیز است

برنامه‌هایی همچون باشگاه‌های ورزشی و سفرهای ارزان قیمت زیارتی برای بازنشستگان فرهنگی در نظر گرفته شود

این نماینده مجلس معتقد است علاوه بر تبعیض‌های حقوق بازنشستگان فرهنگی با دیگر بازنشستگان عدم ارائه هیچ نوع برنامه جانبه‌ای همچون برپایی باشگاه‌های ورزشی، تفریحی و سفرهای ارزان قیمت زیارتی و... ازسوی آموزش و پرورش برای آن‌ها تاسف‌برانگیز است.  

استفاده مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تا زمانی که بازنشسته در قید حیات باشد مسئولیت فرد با وزارت آموزش و پرورش است و باید حقوق و مزایای بازنشستگان از طریق آموزش و پرورش رصد شود، اظهارکرد: مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای پرداخت مطالبات بازنشستگان استفاده می‌کند.