به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا حاجی بابایی  در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه خصوصی‌سازی آموزش و پرورش سیاه ترین نگاه ممکن به این حوزه است، گفت: آموزش و پرورش در اصل 3، 30 و 43 قانون اساسی به عنوان نهادی حاکمیتی شناخته شده است و آموزش و پرورش امروز باید رایگان در اختیار همه ملت ایران باشد.

خرید خدمات آموزشی حرکتی که سال‌ها قبل با شکست مواجه شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی حرکتی است که سال‌ها قبل آغاز و با شکست مواجه شد، گفت: اینکه دولت در بودجه سال 98 مکلف به خرید خدمات آموزشی 10 درصد از دانش آموزان شود، خطرناک‌ترین تصمیمی است که برای آموزش و پرورش می‌توان اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه رکن رکین استراتژی امنیت در آینده، نیروی انسانی بصیر و آگاه است نه نیروهای نظامی، افزود: چطور ممکن است در جمهوری اسلامی ایران پول این کشور را برای نیروی انسانی داخلی هزینه نکنیم، پس کجا باید این پول هزینه شود.

آموزش و پرورش اولویت دولت‌‎ها نیست

حاجی بابایی با یادآوری اینکه عدم سرمایه گذاری در آموزش و پرورش موجب صرف هزینه‌های اضافی برای آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد می‌شود، افزود: با وجود تأکیدات رهبری متأسفانه اولویت دولت‌ها به هیچ وجه آموزش و پرورش نیست.

وی اضافه کرد: در بحث خرید خدمات آموزشی می‌خواهند برون سپاری صورت گیرد تا معلم را با حقوق ماهانه 700 هزار تومان راهی کلاس‌های درس کنند؛ در این شرایط معلم شأن و اعتباری برای دانش آموز خود سر کلاس دارد.

این نماینده مردم تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در ابتدای کار خود به خاطر اینکه دولت‌‎های قبل را بکوبد در اعلام کرد که 350 هزار معلم مازاد داریم و با این دروغ را مجلس و دولت نیز پذیرفتند به این ترتیب ظرف 5 سال هیچ معلمی استخدام نشد و دانشگاه فرهنگیان تعطیل شد تا اینکه رهبری به دانشگاه فرهنگیان رفت و بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: همین معلمی که قرار است در طرح خرید خدمات مورد توهین قرار گیرد، باید استخدام می‌‎شد و با عزت و احترام در کلاس‌های درس حاضر می‌شد اما شاهدیم برخی افراد که هیچ اعتقادی به این نظام ندارند حقوق‌های نجومی دریافت می‌‎کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در روز ارائه لایحه بودجه 98، اظهار کرد: رئیس جمهور در مجلس فرمودند که برای هر دانش آموز 4 میلیون تومان اختصاص دادهایم؛ در سال 1397 که آموزش و پرورش 14 میلیون دانش آموز داشت کل بودجه آموزش و پرورش 33 هزار میلیارد تومان بود با یک محاسبه ساده درمیابیم رقم 4 تومان برای هر دانش آموز کاملا خلاف است که رئیس جمهور این موضوع در صحن خانه مطرح کرد.

وی افزود: از سوی دیگر نجومی بگیرها مبالغ 50 تا 100 میلیون تومان پول دریافت می‌کنند رقمی که در سایر کشورها مانند ژاپن چنین ارقامی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند ولی رئیس جمهور برای همین هزینه کرد 4 میلیون تومانی هم  منت بر سر ما می‌‎گذارند.

سرایدار نهاد ریاست جمهوری سه برابر یک معلم حقوق می‌گیرد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش و رقم اختصاصی به دانش آموزان حتی  2 درصد از تولید ناخالص ملی هم نمی‌شود و باید تأسف خورد که چای بریز نهاد ریاست جمهوری سه برابر یک معلم حقوق می‎‌گیرد.