به گزارش اکونا پرس،

علی رمضانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اظهار کرد: امسال اردوهای دانش‌آموزی را به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه برای وزارت آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان در اردوها از برگزاری آن مهم تر است.

وی ادامه داد: 302 فضای اردوگاهی در کشور وجود دارد و باید هر دانش‌آموز بتواند در اردوهای ما شرکت کند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزازرت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود امکانات در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: باید 10 تا 15 هزار تومان بودجه برای هر دانش‌آموز برای شرکت در اردوها در نظر گرفته شود و نیازمند همکاری بیشتر در این خصوص هستیم.

رمضانی با بیان اینکه در سال گذشته اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی برگزار شد، گفت: هر سال اردوی زیارت اولی‌ها ویژه دانش‌آموزانی که تا به حال به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار وزیر آموزش و پرورش در برگزاری اردو با عنوان امنیت دانش‌آموزان از همه چیز مهم‌تر است یادآور شد: در تدوین دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی از نظرات کارشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استفاده شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اولویت آموزش و پرورش برگزاری اردوهای منطقه‌ای است، بیان کرد: اردوهای ملی نیز برگزار می‌شود.

رمضانی افزود: دانش‌آموز هر منطقه باید ابتدا در شهر خود در اردو شرکت کرده و مناطق و ویژگی‌های منطقه خود را بشناسد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیطره آموزش بر تربیت وجود دارد گفت: آموزش و پرورش به تنهای قادر نیست در خصوص برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اقدام کند.

رمضانی با اشاره به اهمیت توجه به کتابخوانی در بین دانش‌آموزان متذکر شد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم در برگزاری نمایشگاه کتاب به مدارس و به ویژه مدارس ابتدایی توجه کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی اخیر در بین دانش‌آموزان کشور، عنوان کرد: در این مسابقات که در هفته گذشته برگزار شد، 2 میلیارد تومان کتاب به دانش‌آموزان عرضه شد.