به گزارش اکونا پرس،

محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت  درباره اجرای قانون  رتبه بندی معلمان  در سال 98 با توجه به آخرین تغییرات قانون بودجه سال 98، گفت: لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون تلفیق بودجه 98 از حالت دو سقفی به یک سقفی تغییر کرد و اجرای قانون رتبه بندی که به سقف دوم قانون بودجه حواله داده شده بود به سقف اول آمد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این حساب رتبه بندی معلمان باید در اسل 98 اجرایی شود، افزود: مبلغی که دولت در لایحه پیشنهادی خود در سقف دوم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته بود، رقمی معادل 2 هزار میلیارد تومان بود که این رقم با اعتباری گلوبال در سقف اول بودجه در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس ادامه داد: در این ارتباط کمیسیون آموزش و تحقیقات بر اجرا و پیاده سازی نظام رتبه بندی معلمان تأکید داشت و هرچند که اعتبارات در نظر گرفته شده در این حوزه را نیازمند افزایش و حمایت دولت می‌‎دانیم اما اجرای آن بر اساس تکلیف قانون بودجه سال 98 لازم الاجرا است.

نگهبان سلامی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه 98 رقمی معادل 3 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت گلوبال در نظر گرفته شد تا با اختصاص سهم بازنشستگان و وزارت علوم، دولت بتواند نظام رتبه بندی معلمان را اجرایی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: بنابراین همان رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی در قانون بودجه پیش بینی شده که انتظار می‌رود با تخصیص 100 درصدی این اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌ دولتی ، این مهم اجرایی شود.