به گزارش اکونا پرس،

دکتر عظیم میرزازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۷ گفت: این جشنواره در دو بخش دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود و پس از اینکه دانشگاه‌ها به صورت جداگانه این جشنواره را برگزار و فرآیندهای برتر خود را انتخاب کردند، مهمترین فرآیندهای خود را برای شرکت در جشنواره کشوری ارسال می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این جشنواره مربوط به ارتقاء کیفیت آموزش است، افزود: در این رقابت کشوری از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست شده تا فرایندهای ارتقاء کیفیت آموزش که مربوط به اقدامات عملی دانشگاه‌ها است و با استمرار قابل قبولی برای بهبود کیفیت آموزش صورت گرفته ارسال شود. فرایندهای ارسال شده در سامانه‌ای با روش مشخص و معلوم مورد داوری قرار می‌گیرد و طی این داوری فرایندهای برتر کشوری انتخاب می‌شوند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: این جشنواره در حیطه‌های "برنامه ریزی درسی"، "مدیریت آموزشی"، "مدیریت و رهبری آموزشی"، "مشاوره و حمایت دانشجویی"،"روش های یاددهی و یادگیری"، "یادگیری الکترونیکی"،" موضوعات خاص" و سایر موضوعات برگزار می‌شود. 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین و سیاستگذاران حوزه آموزش علوم پزشکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت فرآیندهای منتخب همزمان با برگزاری همایش کشوری آموزش علوم پزشکی ارائه می شود و در نهایت در عصر روز ۱۲ اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه و اهدای جوایز و تقدیر رسمی به صورت کشوری توسط وزیر بهداشت و مسئولین و سیاست‌گذاران حوزه آموزش علوم پزشکی از برگزیدگان انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه  ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در ۶ حیطه فرآینده‌های برتر خود را ارسال کرده اند، گفت: هر دانشگاه مجاز به ارسال دو فرآیند در هر حیطه جشنواره بوده و دانشگاه آزاد نیز مجاز به ارسال دو فرایند بود و با توجه به اینکه همه دانشکده ها در همه حیطه‌ها فرایند ارسال نکرده‌اند، در نهایت حدود ۳۰۰ فرآیند به جشنواره ارسال شده است که اینها داوری شده‌اند و از بین آن‌ها ۱۸ فرایند نهایی انتخاب شده است که در جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

میرزازاده گفت: شعار یازدهمین جشنوراه آموزشی شهید مطهری و نوزدهمین همایش آموزشی علوم پزشکی، تحول و نواوری در آموزش علوم پزشکی است که از حدود سه سال پیش  با اجرای طرح تحول آموزش علوم پزشکی در کشور آغاز شده است و تا کنون تداوم دارد و هدف این شعار در واقع ارتقا کیفیت آموزش است. 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: برنامه های این جشنواره شامل ۶ سخنرانی کلیدی، ۱۸ سخنرانی کوتاه، ۶ سمپوزیم، ۱۶ جلسه ارائه پوستر،‌۶ جلسه داوری پایان نامه آموزش پزشکی، ۱۶کارگاه، ۶کلینیک مشاوره آموزش پزشکی، ۶ جلسه ارائه فرایندهای برتر و برنامه‌های دیگر است. 

وی افزود: یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و نوزدهمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. 

میرزازاده در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات متعددی باید برای ارتقاء کیفیت آموزش انجام شده و این جشنواره نیز گامی برای تقدیر از خدمات کسانی است که به صورت نظام‌مند و روش‌مند در این حیطه فعالیت می‌کنند که امیدواریم بتواند سهم خود را در پازل کلی ارتقاء کیفیت اعمال کند.