به گزارش اکونا پرس،

سرهنگ عین الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و فعالیت سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: معمولا در یکی دو هفته آغازین سال تحصیلی برخی از والدین نسبت به انتخاب سرویس برای مدرسه فرزندان خود اقدام نمی کنند و از این رو تلاش می‌کنند تا هرچه سریعتر فردی را به عنوان راننده سرویس ها انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه باید راننده مناسبی برای سرویس مدارس دانش‌آموزان انتخاب شود، گفت: در این زمینه پلیس نقشی نظارتی دارد، اما لازم است که مدیران مدارس نسبت به بکارگیری رانندگان دارای صلاحیت و خودروهای مناسب به عنوان سرویس مدارس اقدام کنند و خانواده ها نیز در این مورد حساس باشند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید دارای یکسری ویژگی های رفتاری و ظاهری هم باشند، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید  یک الگو برای دانش آموزان باشند و این امر در گرو رعایت قوانین و مقررات است.

جهانی در مورد شرایط رانندگی رانندگان سرویس‌های مدارس گفت: نخست اینکه باید همان فردی که از سوی پلیس گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کرده، به عنوان راننده فعالیت کرده و اقدام به جابجایی دانش آموزان کند. علاوه بر آن راننده سرویس مدرسه موظف است که با سرعت مطمئنه رانندگی کند، دانش آموزان را از سمت در راست و در محل امن مقابل در مدرسه پیاده کنند. هنگام سوار کردن دانش آموزان نیز باید آنها را از مقابل در مدرسه سوار کنند و حتما در یک نقطه مشخص به دنبال دانش آموزان بروند.

وی با بیان اینکه رفتار رانندگان روی دانش آموزان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان مقاطع پایین تر تحصیلی شیوه رانندگی را از رانندگان سرویس مدارس یاد می گیرند و به همین دلیل رانندگان باید توجه داشته باشند که با رعایت مقررات و حسن رفتار به الگویی خوب برای دانش آموزان بدل شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خاتمه با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید از گفت‌وگو با دانش‌اموزان پیرامون مسائل حاشیه ای و بی ارتباط پرهیز کنند، گفت: استعمال سیگار برای رانندگان سرویس مدرسه ممنوع است. همچنین نباید از موسیقی نا متعارف و مهیج نیز استفاده شود چرا که این موارد روی رفتار دانش آموزان تاثیر گذار است .