به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه گفت:  محور امام رضا(ع) و خاوران برای نخستین بار در مهر امسال همزمان با بازگشایی مدارس با اجرای اقدام ترافیکی تعریض لوپ شماره 4 پل بسیچ  شاهد روانی و ایمنی بار ترافیکی بود که رضایتمندی شهروندان و خودروهای عبوری را در نخستین روز مهر به همراه داشت.

وی در ادامه گفت: لوپ شماره 4 پل بسیج توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در تابستان سال جاری تعریض شد تا روان سازی ترافیکی در مسیر خودروهای عبوری شرق به غرب بزرگراه امام رضا(ع) در تقاطع محور خاوران به بسیج و ورودی اتوبان های بعثت و آزادگان انجام شود.

به گفته وی،  این تقاطع 8 متر عرض داشت و به دلیل عرض کم، کشش حجم ترافیک عبوری را نداشته و موجب افزایش طول صف ترافیک در این محدوده می شد. به همین منظور طرح تعریض لوپ شماره 4 بسیج ارائه شد تا با انجام آن  بار ترافیکی این محدوده کاهش یابد.

محمدی افزود: براساس این طرح 1500 مترمربع به لوپ شماره 4 پل بسیج اضافه شد و در کمتر از 20 روز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد:  برای تامین شعاع گردش مناسب خودروها، بیش از دومتر به عرض سواره رو اضافه شد که تاثیر بسیار خوبی در تردد عبوری خودروها در مسیر شرق به غرب بزرگراه امام رضا(ع) بر روی پل بسیج به وجود آورد.

شایان ذکر است، در مراسم زنگ مدرسه و استقبال از دانش آموزان توسط مسئولین همزمان با آغاز سال تحصیلی سرهنگ ابراهیمی رییس راهور منطقه در سخنرانی برای دانش آموزان از اقدام شهرداری منطقه برای تعریض این پل و نیز تعریض سه راه سیمان قدردانی و اعلام کرد بار ترافیکی این محدوده برای اولین بار پس از چندین سال کاهش محسوسی داشته است.