به گزارش اکونا پرس،

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره وضع پرداخت معوقات معلمان طرح خرید خدمات آموزشی عنوان کرد: آخرین مبلغی که برای پرداخت معوقات این معلمان واریز شده است ۷۰ میلیارد تومان بود که این کار در بهمن ماه سال ۹۶ انجام شد.

وی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته صرف تسویه حساب معوقات معلمان خرید آموزشی تا مهر ۹۶ شد، البته وضعیت پرداخت معوقات در استان‌های مختلف متفاوت بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باقیمانده مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی تا پایان سال ۹۶ مانده است که در تلاش هستیم این معوقات تا پایان خرداد ۹۷ واریز شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه مبلغ معوقات فعلی ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷ ردیف اعتباری ویژه‌ای برای معلمان طرح خرید خدمات آموزشی در نظر گرفته شده است که با تخصیص اعتبار لازم این معلمان در سال تحصیلی آینده مشکلی از نظر دریافت حقوق ماهیانه ندارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ردیف اعتباری ویژه معلمان خرید خدمات آموزشی در سال ۹۷ با اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم رایزنی‌ها برای تخصیص اعتبار به نتیجه برسد.