به گزارش اکونا پرس،
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان الزام سند تحول بنیادین است؛ متاسفانه زیرنظام‌های این سند پس از 6 سال هنوز تدوین نشده است.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول نشان‌دهنده آرمان‌ها است، افزود: برای اجرایی شدن این زیرنظام باید آیین‌نامه‌های اجرایی لازم تدوین شود؛ آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی معلمان کم کاری کرده است.

 

وی بیان کرد: درصورتی که وزارت آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمانان را اجرایی کند این موضوع از یک سو می‌تواند به معیشت معلمان کمک کند و از سوی دیگر انگیزه‌ای برای رقابت و ارتقا سطح علمی معلمان است.

 

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرایی کردن نظام رتبه‌بندی معلمان باعث اجرایی شدن عدالت می‌شود؛ این طرح از یک سو امتیاز اجتماعی مناسبی را برای معلمان به همراه دارد و از سوی دیگر حقوق مادی این قشر را تامین می‌کند و کمکی به مسائل مادی آنها است.

 

سلیمی با بیان اینکه باید نگاه به معلمان در جامعه تغییر کند، خاطرنشان کرد: معلمان تولیدکننده هستند؛ مهم‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و این سرمایه توسط معلمان تربیت می‌شود؛ اگرچه در شعار مسائل مطلوبی برای معلمان مطرح می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: با توجه به اینکه در آستانه هفته معلم هستیم باید این نظام هرچه سریعتر اجرایی شود چراکه بخشی از ادای حق است؛ اعتبار لازم برای این طرح را دولت می‌تواند در لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد تا با موافقت نمایندگان اعتبار لازم تامین شود و دولت سازوکار لازم برای اجرایی کردن آن را طراحی کند.