به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در متن پیام شریعتمداری آمده است:

«تنها راه براى دفاع از اسلام و انقلاب، ایستادگى و مقاومت است». «حضرت آیت الله خامنه ای  مد ظله العالی »

هفته "دفاع مقدس" که به فرموده‌ مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» بی تردید فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه های سرداران دلیر خود در جبهه های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی، تجلیل و آنان را تکریم نمایند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: با درنگی کوتاه در وقایع و رویدادهای آن روزها در می یابیم که کارگران، دومین قشر عظیمی بودند که با تقدیم هزاران شهید و جانباز، از یک سو درخت انقلاب را در مسیر رشد و بالندگی آبیاری کردند و از سوی دیگر با تلاش شبانه روزی خود نگذاشتند چرخ تولید کشور از حرکت باز ایستد.

این پیام می افزاید: دستاوردهای سیاسی و اجتماعی از مهمترین رهاوردهای دفاع مقدس است. بسیج همگانی مردم بیش از هر چیز نشان از وحدت ملی و التزام جمعیِ ایرانیان به حفظ منابع، مرزها و سرمایه های ملی دارد.

همچنین تاکید شده است : مهم ترین دستاوردهای بین المللی این حماسه و ثمره جهانی آن، شناساندن انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که با دفاع غیورانه رزمندگان اسلام در مقابل امپریالیسم بر جدیّت و قطعیت آن، افزوده شد.

شریعتمداری در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرده است: اقتدار و عزت ملی و خودباوری، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی از دیگر وجوه دفاع مقدس است، به طوریکه امروزه به عنوان دهمین کشور در تولید علم در دنیا مطرح هستیم.

در این پیام همچنین آمده است:  غنای فرهنگ، اعتلای ایمان و باورها و اعتقادات، و به عبارتی دقیق تر، دفاع مقدس زمینه ساز ترویج فرهنگ مقدسّی شد که راه اتّصال به ملکوت را برای آحاد جامعه هموار ساخت.

این پیام می افزاید: با وجود اینکه امروزه در وضعیت نبرد نظامیِ مشخصی قرار نداریم اما درگیر نبردهای پیچیده اقتصادی، فرهنگی و اطلاعاتی هستیم و برای موفقیت در این جنگ ها باید قواعد و مهارت های این عرصه را بدانیم تا دستاوردهای دوران دفاع مقدس را ارج نهیم و بتوانیم پیروز میدان جهش تولید باشیم و جهادگران این میدان پر پیچ و خم، قشر شرافتمند کارگر هستند که ضامن استقلال کشورند و پیشرفت ایران اسلامی در گرو تلاش آنان است.

در پایان پیام شریعتمداری خاطرنشان کرده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای کارگر و تبریک هفته دفاع مقدس، توفیق روز افزون آحاد مردم شریف ایران اسلامی خصوصاً همه همکاران و دست اندرکاران در پاسداری و ادامه مسیر پرافتخار شهدا، ایثارگران و آزادگان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.