به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در این بازدید که حسن رحمانی، شهردار منطقه ۲ و علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهرداری تهران، وی را همراهی می‌کردند، ابتدا از فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت  فاز سه این بوستان قرار گرفت.

وی در این بازدید، از وضعیت باغات و اراضی مشجر مجاور با این بوستان مطلع شد و خواستار تعیین و تکلیف هرچه سریع‌تر تزاحمات هم‌جوار با بوستان نهج‌البلاغه از سوی شهرداری منطقه ۲ و سازمان بوستان‌ها شد و بر نظارت دقیق شهرداری تهران برای جلوگیری از توسعه ساخت و ساز و تصرف اراضی مجاور با این بوستان و همچنین تغییر کاربری اراضی مشجر آن تاکید کرد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، وضعیت لایروبی رودخانه فرحزاد که از بوستان نهج‌البلاغه عبور می‌کند را مورد بررسی قرار داد و در جریان آخرین وضعیت تصفیه‌خانه در حال احداث واقع در این بوستان قرار گرفت.

حسینی میلانی با تاکید بر ضرورت پایدارسازی و استحکام‌بخشی دیواره‌های فاز  سوم بوستان نهج‌البلاغه، بر حفظ ارزش‌های اکولوژیکی و ذخایر طبیعی و گیاهی آن تاکید کرد و خواستار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در قسمت شمالی فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه شد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در ادامه به بوستان در حال احداث گل‌ها واقع در ضلع شمالی بوستان گفت‌وگو که در مجاورت بیمارستان میلاد قرار دارد، رفت و در جریان اقدامات عمرانی و فنی انجام شده برای احداث این پارک قرار گرفت.

تاکید بر ایجاد رینگ دوچرخه‌سواری، مناسب‌سازی معابر بوستان برای تردد معلولین و نابینایان و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی ناشی از احداث ایستگاه مترو بوستان گفت‌وگو، کاشت گل‌ها و گونه‌های گیاهی بومی و رفع تعارضات و تزاحمات ناشی از هم‌جواری با بیمارستان میلاد از جمله موضوعاتی بودند که از سوی حسینی میلانی در بازدید از بوستان در حال احداث گل‌ها مطرح شد.