به گزارش اکونا پرس،

دکتر امیرهوشنگ احسانی؛متخصص پوست و مو  در گفتگو با اکوناپرس با اشاره به لزومات تمهیدات بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا برای حفظ و سلامت پوست تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تشدید پاندمی آن در جهان برخی از بیماری‌های پوستی همچون اگزما تشدید شده است.علت این موضوع نیز افزایش استفاده ی  بیش از اندازه الکل و مواد ضدعفونی کننده است. افرادی که زمینه بیماری اگزما را در گذشته داشته اند به واسطه مصرف الکل و مواد ضدعفونی کننده دچار تشدید این بیماری شده اند.

وی افزود:  برای این افراد توصیه می شود که حتماً پس از هر بار شستشو دست های خود را چرب کنند و مهمترین نکته در مقابله با ویروس کرونا شستشوی دست ها است چرا که استفاده از الکل ها و پدهای ضدعفونی کننده پوست را خشک میکند.همچنین استفاده از ترکیبات شوینده غیر صابونی به نام پن به افرادی که بیماری های زمینه ای اگزما دارند توصیه می شود تا جلوی خشکی بیش از اندازه پوست را بگیرد.از طرفی نیز مصرف مناسب و به اندازه میوه و سبزیجات  و ویتامین e باعث می‌شود که  پوست شاداب و چربی ذاتی آن حفظ شود.

 وی با اشاره به اثرات مخرب ویروس کرونا بر سلامت پوست و مو گفت: طبق تحقیقات انجام شده در خصوص اثرات منفی ویروس کووید ۱۹ بر  سلامت پوست،  ضایعات پوستی مانند کهیر ضایعاتی شبیه آبله مرغون و بیماری های روماتولوژی  پوستی به صورت خون مردگی و کبودی  و ریزش مو از جمله اثرات مخرب  ویروس کرونا است.

وی با اشاره به علت ریزش مو در افراد خاطرنشان کرد: شاید در خصوص ریزش مو افراد ۵۰ علت وجود داشته باشد که کم خونی، تغذیه نامناسب، استرس، کاهش وزن، بیماری های تیروئید، مشکلات کبدی، سرطان، مصرف داروهای متعدد  از جمله آنها است و برای درمان ریزش مو  مهمترین اقدام شناسایی علت بیماری است  وگرنه استفاده از یک نسخه و محلول یا شامپو درمان مقطعی نخواهد بود.