به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن سال 1400 گفت: فرارسیدن سال 1400 را به تمام افرادی که نوروز را جشن می‌گیرند و به خصوص مردم تهران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این سال، پایانی برای کرونا و مشکلات و سختی‌هایی باشد که طی چندسال اخیر بر مردم صبور ایران عزیز تحمیل شد. همچنین عرض تسلیت مجدد دارم خدمت استاد و همکارم عزیزم جناب آقای امینی.

وی ادامه داد: تذکر امروز بنده در مورد شرایط کرونایی حاکم برشهر است. حتما همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندارتهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید. متاسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن وضعیت شهر مطرح شده است. در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.

نظری افزود: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفا مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند.

عزیزان مسئول حتما می‌دانند که در برابر جان مردم مسئولند و در برابر جانی که خدای نکرده درپی سهل‌انگاری آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند. این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصیه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفا به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟آیا نمی‌شد که از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی برخی از این افراد برخلاف توصیه ها با خانوادهایشان عازم سفر هم شدند؟

وی اظهار داشت: در شرایطی که می‌شد با اجرای یکسری مققرات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به پایان رساند، متاسفانه سومدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است.

نظری گفت: متاسفم از اینکه این جملات را بر زبان می‌آورم، اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان ها و شرکت هایی که امکان دورکاری در آن‌هاوجود داشت، اعمال نشد و چه اصراریست که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه ها و قطارهای مترو و کابین‌های اتوبوس یکی از محل های نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب می‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد.

نظری در ادامه افزود: از ستادملی مقابله با کرونا می‌خواهم که اولا تعطیلی دستکم دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. ثانیا دورکاری حداکثری را در دستگاه های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهیه واکسن نیز مطالبه ای عمومی است و امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده شود.