به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورا و در جمع اصحاب رسانه و در تشریح این جلسه شورا گفت: جلسه امروز با بررسی بحث آیین نامه داخلی شورا که به صورت مفصل و با در نظر گرفتن قوانین بالادستی تدوین شده بود آغاز شد که به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در ادامه بحث واگذاری برخی املاک به شرکت گاز برای افزایش تاب آوری شهر  که به صورت رایگان در اختیار شرکت گاز قرار بگیرد مورد بررسی قرار گرفت که یک فوریت آن نیز به تصویب رسید.

وی افزود: بررسی یک فوریت لایحه  تعیین ضوابط تعرفه گذاری برای خدمات حمل و نقل عمومی در راستای مشارکت بخش خصوصی و اینکه چگونه این اقدام عملیاتی شود تا سوبسید های لازم در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد  تا بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی  فعال شود نیز در دستور قرار گرفت که به تصویب رسید.

هاشمی افزود: در ادامه طرح ضمانت اجرای مصوبات شورا را داشتیم که البته  کلیات این طرح رد شد و لذا  تا 6 ماه دیگر این طرح نمی تواند در صحن  مطرح شود و در نهایت بررسی  اساسنامه 10 سازمان و شرکت شهرداری تهران در دستور قرار گرفت.

محسن هاشمی در ادامه و در خصوص موج چهارم کرونا و تشدید وخامت حال شهروندان و پایتخت گفت: در بررسی هایی که در کمیته ی تخصصی بحث کرونا در شورای شهر  صورت گرفته مشخص شده است رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر به کمتر از 60 درصد رسیده که در برخی گزارش ها نیز عدد کمتر از 50 درصد را ذکر کرده اند اما من با جرات می گویم که رعایت پروتکل ها بیشتر از 60 درصد نیست و این امر سبب شده پیک چهارم کرونا به صورت فوری کنترل نشود و این در شرایط پاندمی خطرناک است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در شرایطی است که ما به زودی انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش خواهیم داشت و لذا حضور جمعیت فراوان برای دادن رای که هنوز نمی دانیم اخذ آرا به چه شکل می خواهد انجام شود، نگرانی ها را در تهران روز به روز افزایش داده است.

هاشمی افزود: ما به طور روزانه تعداد فوتی های بر اثر کرونا  در بهشت زهرا را بررسی می کنیم و همانطور که در ابتدای جلسه عنوان کردم تعداد فوتی ها از مرز 130 نفر نیز گذشته و ما این موضوع را هم به ستاد مقابله با کرونا در تهران و هم ستاد مقابله با کرونا در کشور اعلام خواهیم کرد و نامه ای در این زمینه تهیه خواهد شد.

محسن هاشمی افزود: لزوم تشکیل کمیته بحران برای دو ماه پیش رو در تهران با توجه به برگزاری 4 انتخابات ضروری است.

هاشمی همچنین در خصوص اجرای قرنطینه در تهران گفت: همانطور که می دانید اجرای قرنطینه کامل امکان پذیر نیست چرا که برخی مشاغل خدماتی باید به طور شبانه روز فعالیت داشته باشند اما آنچه که واضح است میزان محدودیت ها و اعمال نظارت و کنترل باید بیش از آنچه باشد که در حاضر صورت می گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه افزود: با توجه به اینکه اگر بخواهیم واکسیناسیون را در سطح گسترده انجام دهیم به 200 میلیون دوز واکسن نیاز داریم و زمانی بیش از یکسال هم برای این مهم نیاز است لذا تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز آن برای آنکه افراد مدت زمان کمتری در وسایل حمل و نمقل عمومی باشند یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است. می دانید که بر اساس گزارش اتحادیه جهانی حمل و نقل اگر مدت زمان حضور مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی بیش از 15 یا 20 دقیقه نباشد آن هم در حالتی که 40 تا 50 درصد ظرفیت پر باشد خطر کمتر است و لذا باید با تجهیز و تقویت ناوگان مدت حضور افراد را در وسایل حمل و نقل عمومی و نیز ازدحام افراد را کاهش دهیم.