به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در دویست و نودمین جلسه شورا و با تبریک روز شوراها گفت: استحضار دارید در حداقل دو هفته اخیر به واسطه  پیک چهارم کرونا، شهر تهران و مردم تهران در وضعیت بسیار سختی گرفتار آمدند، به طوریکه رکورد آمار فوت شدگان  بهشت زهرا در 50 سال گذشته شکست.

وی ادامه داد : با این وجود شاهد هستیم به  واکسیناسیون کسانی که دارند خدمات ارزنده ای را به مردم تهران ارائه می دهند توجه لازم صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: لذا به  شهردار محترم  در راستای حمایت از کارکنان سیستم حمل و نقل عمومی این تذکر را می خوانم تا اقدام عملی در واکسیناسیون این عزیزان صورت گیرد.

حق شناس افزود: با توجه به مکاتبه شهردار تهران  با وزیر محترم بهداشت در راستای واکسیناسوین کوید 19 برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و با توجه به پاسخ ارائه شده مبنی بر قرار گرفتن حمل و نقل عمومی در فاز سوم واکسیناسیون به استحضار می رساند از ابتدای شیوع کرونا علی رغم خطرات موجود، ناوگان تاکسیرانی با سهم 23 درصدی در حوزه حمل و نقل عمومی به خدمات دهی ارزنده خود ادامه داده و تاکنون نزدیک به دویست نفر از همکاران عزیز و تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. رانندگانی که فداکارانه در محیط بسته و محدود تاکسی به صورت بی دفاع هر لحظه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

حق شناس گفت: با توجه به فعالیت حدود یکصد هزار نفری جامعه تاکسیرانی و جابجایی تعداد کثیر شهروندان تهرانی که در وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران در حال خدمات دهی هستند و در معرض خطر قرار دارند تقاضا دارم  در جهت حفظ سلامت و برای جلویگری از انتشار هر چه بیشتر ویروس اولویت مناسب تری را به این عزیزان اختصاص دهند و با  طرح موضوع در ستاد ملی کرونا در این خصوص تجدید نظر و حقوق این عزیزان محترم شمرده شود.