به گزارش اکونا پرس،
به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیین بهره برداری از ۷۲ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۲ با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، افشین حبیب زاده ، علی اعطا ، محمد علیخانی و زهرا صدر اعظم نوری از اعضای شورای شهر تهران، صبوری معاون فنی و عمران، مناف هاشمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهردار منطقه۲۲ و شورایاران منطقه ۲۲ در بوستان چیتگر برگزار شد.
افشین حبیب زاده رییس کمیته  نظارت شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت:جا دارد در این مراسم از دست اندر کاران شهرداری منطقه 22،  شورایاران و کارگران که نقش بسزایی در تحقق پروژه‌های کوچک مقیاس دارند تشکر کنم.
نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای پنجم به وعده تغییر رویکرد در مدیریت شهری عمل کرد گفت: روز گذشته شهردار تهران در صحن شورا  گزارش عملکرد این ۴ سال را ارائه کردند. این گزارش نشان داد مجموعه شورا و شهرداری به این وعده (تغییر رویکرد)جامه عمل پوشاندند.
حبیب زاده افزود: برای مثال می‌توان گفت یکی از گلایه هایی که از سوی شهروندان همواره مطرح می‌شد  بحث مربوط به از بین رفتن باغات بود. این در حالی بود که در شورای گذشته در جلسات غیر علنی برای باغات تصمیم گیری می شد. اما در این دوره شورا یکی از کارهایی که صورت گرفت، برگزاری تمامی این جلسات به صورت علنی بود و آرای اعضا به صورت شفاف به نمایش گذاشته شد و ما موضوع پنهانی از شهروندان نداشتیم.
وی ادامه داد: من به واسطه مسئولیتی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارم با تعداد کثیری از پرونده‌های مربوط به باغات مواجه بودم. تقریبا چهار پنجم باغات تهران از بین رفته و تنها یک پنجم آن باقی مانده است. این در حالی است که در مصوبه مشهور به برج باغ‌ها، ۳۰درصد سطح اشغال در باغ را جوز می‌دادند اما در عمل 45 درصد سطح باغات اشغال می شد یعنی ۱۵ درصد تخلف. درواقع ۳۰ درصد به ۴۵ درصد تبدیل شد و بعد ساختمان هایی در ۱۱ ، طبقه شکل می گرفت که به برج باغ‌ها معروف شدند.
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقریبا عمده پروانه‌های مربوط به باغات در دوره گذشته یک وجه مشترک داشت و آن این بود که در طبقه منفی یک تا ۸۰ درصد سطح اشغال می‌دادند. خب در چنین شرایطی ریشه‌های درختان کجا باید قرار می گرفتند و لذا  اساسا کل باغ نابود می شد. 
وی خاطرنشان کرد: لذا ما در ماه‌های اولیه شورای پنجم و در شهریور ماه سال ۹۶ طرحی ارائه کردیم که بر اساس آن صدور پروانه در باغات متوقف شود و دوستان همه به آن رای موافق دادند. در ادامه این امر لایحه مربوط نیز تنظیم شد و بر اساس مصوبه شورا و لایحه جدید تنها ۱۵ درصد سطح اشغال در باغات مجوز داده شد آن هم با ساخت یک یا دو طبقه.
حبیب زاده ادامه داد: این مصوبه در شهر اجرا شد و شورای پنجم نشان داد این تغییر جدی است و با هیچ کس مماشات ندارد.
رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در ادامه گفت: موضوع دیگر بازگرداندن املاک واگذار شده شهرداری به غیر بود که بر خلاف قانون واگذار شده بود و ما توانستیم آنها را به مردم و شهر بازگردانیم.
وی ادامه داد: می‌دانید بیش از 3 هزار ملک واگذار شده بود که دو هزار ملک در اختیار شهرداری بود و بیش از هزار ملک در اختیار غیر قرار گرفته بود. این در حالی بود که هیچ کدام از این واگذاری‌ها مجوز شورا را نداشت .
رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: با پیگیری های به عمل آمده تا کنون حدود ۶۰۰ ملک کاملا تخلیه شده و حدود ۳۰۰ ملک هم در حال تخلیه است. این نیز نمونه دیگری از تغییر رویکرد شورای پنجم بود.
حبیب زاده گفت: در مدیریت دوره پنجم شهر تنها ۷۰مجوز بلند مرتبه سازی صادر کردیم در حالی که در دوره گذشته 567 مجوز بلند مرتبه سازی صادر شده بود. اینها نشان دهنده تغییر رویکرد ما بود. 
در این مراسم همچنین از دفترچه 30 سال نگهداری بوستان جنگلی چیتگر رونمایی شد.
شهردار تهران :تغییر رویکرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر
در این مراسم همچنین پیروز حناچی شهردار تهران گفت: منطقه ۲۲ از جمله مناطقی است که دیرتر از مناطق دیگر شکل گرفته است، این منطقه این شانس را داشت که بر اساس برنامه و با نقشه از پیش تعیین شده شکل بگیرید زیرا سایر مناطق در ۲۰۰ سال و بخشی دیگر در ۴۰-۵۰ سال اخیر شکل گرفته است.
شهردار تهران افزود: این فرصت بود که تمام نیازهای تهران در منطقه ۲۲ شکل بگیرد و توسعه مسکونی می توانست آخرین نیاز منطقه باشد نه اولین نیاز و امروز بارگذاری سنگینی در منطقه شکل گرفته که خارج از طرح تفصیلی است.
او ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه که به تصویب رسید نقشه راه آینده شد و همکاران اشاره کردند که میزان طرح های خدماتی در منطقه پایین است.
حناچی گفت: در بخش آب و فاضلاب نیز منطقه ۲۲ از برنامه ها عقب افتاده است که با تفاهم نامه انجام شده با دیگر نهاد ها امروز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد و باید تاکید کنم توسعه فضای سبز و سرانه عمومی از برنامه های مهم شهرداری است و چیتگر، پردیسان، لویزان و عباس آباد ریه های شهر تهران هستند که همواره باید تمیز باشند.
او درباره نکات موجود در گزارش عملکرد ارائه شده در صحن شورا بیان کرد: دیروز در صحن شورای شهر تهران گزارش عملکرد ارائه شد که چند نکته در آن وجود داشت که برای ما نیز جالب بود که یکی از آنها این بود که تخصیص اعتبار در بخش شمال و جنوب شهر به توازن رسید و امروز می توان گفت ۴۵ تا ۵۵ درصد تخصیص منابع عکس شده است و امروز ۵۵ درصد منابع در جنوب شهر هزینه می شود.
شهردار تهران ادامه داد: افتتاح خطوط مترو در جنوب شهر از جمله اقدام هایی است که می توان به آن اشاره کرد  و احداث پارک های محلی در جنوب شهر رشد بیشتری داشته و تا پایان دوره، دیگر محله ای نیست که پارک محله ای نداشته باشد.
او درباره مدیریت شهری این دوره بیان کرد: گزارش های تهیه شده نشان می دهد در این دوره مدیریت شهری ما ۳۰ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم و راه اندازی مترو به شهرستان های اقماری از دیگر برنامه های دوره است و باید تاکید کنم این اقدام ها در مسیر خرد جمعی با شورای شهر تهران و استفاده از نیروهای داخلی مدیریت شهری است.
پیروز حناچی افزود: به جز یک نفر تمامی مدیران شهری از داخل مجموعه منصوب شدند و این افتخاری است زیرا ما دوره ای داشتیم که بازنشستگان نیروهای مسلح بیشترین مسئولیت را در شهرداری داشتند.
شهردار تهران ادامه داد: تلاش کردیم به شعارهایی که دادیم عمل کنیم و یکی از خروجی ها این بود که برای رسیدن به شهر پاک و بدون آلودگی، توسعه مترو و حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و اقدام کردیم.
او عنوان کرد: ۷۲ پروژه ای که امروز افتتاح شد با رویکرد محله محوری بود و در انتخاب آن ها نیز تلاش شد از ظرفیت شورایاری ها استفاده شود و ۵۰ درصد بودجه نیز به طرح های توسعه محلی اختصاص پیدا کرده است.
شهردار تهران افزود: از تلاش تمام همکارانم در منطقه ۲۲ تشکر می کنم که حتی با کسالت و عمل قلب باز نیز به جد برنامه مدیریت شهری را دنبال کردند.