به گزارش اکونا پرس،

عباس جم مدیرعامل موسسه برگ زیتون در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  از راه اندازی نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به فضای بین الملل خبر داد و گفت: عدم قانون گذاری مناسب و بی تدبیری طی این مدت فرصت بهره مندی ایرانیان از فضای ارز رمز ها را گرفت لذا اگر قرار باشد کشور ایران تحولی را رقم بزند، باید به بازار بین المللی در بازار ارز دیجیتال بپیوندد.

وی با بیان اینکه آماده ایم که آینده ای خوبی در زمینه ارز رمز در کشور را رقم بزنیم، افزود: برای عبور از تحریم ها با استفاده از رمز ارز ها سه ضلع نیاز است که نخستین آن "فناوری بلاک چین بومی" و مهترین موضوعی که اگر بخواهیم یک توکن در کشور داشته باشیم.

بنابه گفته مدیرعامل شرکت برگ زیتون، مجموعه های مختلف در کشور با هزینه های زیاد روی شبکه های خارجی از جمله اتریوم توکن منتشر کردند و بعد روی شبکه های دیگر اما به دلیل چند برابر شدن کارمزد شبکه موفق به ادامه کار نشدند و موجب هدر رفتن سرمایه هایشان شد.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به شبکه بلاکچین جهانی بپیوندیم در ابتدا باید یک بلاکچین بومی داشته باشیم لذا در کشور های همجوار شرکت برگ زیتون توانست پلتفرم گرافین را بومی سازی کرده و سورس آن هم به رایگان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

جم کارکرد های کیف پول ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از کیف های پول در ایران اکنون بسته شده است و به همین خاطر بسیاری از سرمایه ها از کشور رفت ، بنابراین باید حتما کیف پول رمز پایه ایرانی داشته باشیم، تا قابلیت تعیین آدرس های بین المللی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برگ زیتون با تاکید بر اینکه نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به شبکه های بین الملل را با بسیاری از مشکلات که وجود داشت راه اندازی کردیم، بیان کرد: جمعیت قابل توجهی در زمینه رمز ارزها فعالیت دارند اما به دلیل نبود صرافی موفق به انتقال وجه نشده بودند لذا برگشت پول امکان پذیر نبود بنابراین "صرافی برخط رمز پایه" دیگر خدمتی بود که توسط این شرکت راه اندازی شده است.

این کارآفرین در حوزه دیجیتال ادامه داد: صرافی بین المللی را در کشور استونی راه اندازی کرده ایم لذا با افتخار در صرافی بین المللی سریکس ۲۴ به چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سرویس نمی دهیم.

جم از ارائه رمز ارز ایرانی bzb «نخستین ارز دیجیتال ایرانی» با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی خبر داد و گفت: ابتدای سال ۹۸  برای ارز bze توکن ارائه کردیم که در ۶ صرافی بزرگ دنیا این توکن پذیرفته شده است لذا از فردا همزمان با میلاد امام رضا(ع) به مدت ۱۰ روز با ۱۰ هزار توکن bzb عرضه خصوصی در سایت https://zarnetwork.com آغاز می شود و هرکدام به قیمت ۱۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت برگ زیتون معتقد است که در آینده صادرات و واردات از طریق bze انجام شود و بازگشت پول به راحتی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:  در ۲۲ بهمن سال گذشته توکن bze را به مبلغ ۱۰ ریال عرصه کردیم و طی مدت ۶ ماه قیمت آن به ۱۰ تومان رسیده است؛ مرام نامه شبکه زر در زر نتورک قابل دسترسی است.

دکتر عباس جم در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه چه اطمینانی وجود دارد که این رمز ارز همانند دیگر ارز های دیجیتال ایرانی با شکست مواجه نشود؟ گفت:  ارزهای قبلی نقد شوندگی بسیار سختی داشتند اما bze را به تتر می توانید تبدیل کنید و اینکه این رمز ارز با پشتوانه بیمه همراه است.

این کارآفرین حوزه دیجیتال در پایان با اشاره به رشد بازار تجارت با ارز های دیجیتالی تاکید کرد: برای ورود کشورمان به این حوزه در جهت دور زدن تحریم ها یک همت مضاعف می طلبد که باید همه با هم دست به دست دهیم و بدون هر نگاه منفعت طلبانه در این حوزه فعالیت کنیم.

مهندسان ایرانی پیشرو در زمینه کیف پول دیجیتال

حسین جرئتی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به راه اندازی نخستین بلاک چین ایرانی توسط موسسه برگ زیتون در ایران بیان کرد: با تلاش مهندسان ایرانی امنیت رمز ارزها و کیف پول امن نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ایجاد شده است، شایان ذکر استدر دنیا کیف پول های نرم افزاری رمز ارز که پیام رسان داشته باشد تعداد کمی داریم اما شبکه زر این کار را انجام داده است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک افزود: کیف پول نرم افزاری یک محیط امن برای ذخیره و انتقال رمز ارز است که با سیستم عامل های اندروید و ios بر روی تلفن های همراه کار میکند،ایشان همچنین اضافه کردند ممکن است ارزها در کیف های نرم افزاری رمز ارز دچار مشکل شود اما در کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالائی وجود دارد.

این کارآفرین نمونه عرصه دیجیتال با تشریح امکانات کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ، تاکید کرد: در کیف پول های ما مولتی ساین بودن جز امکانات مهم است که امکان دسترسی ۲ نفر یا چند نفر در کیف پول وجود دارد و چند نفر با هم میتوانند با خیالی آسوده یک سرمایه را در یک کیف پول ذخیره کنند و دسترسی به آن نیازمند داشتن همزمان تمام رمزهای همه افراد است درست مانند حساب های بانکی دو یا چند امضا و هر کدام رمز خودشان را دارند ، وی افزود در کیف پول های سخت افزاری ایرانی قابلیت otp پیاده سازی شده است ، بدین صورت که پس از پیکربندی کیف پول آن را به یک شماره تلفن همراه متصل مینمائید و کاربر پس از ورود رمز  یک رمز یکبار مصرف از طریق پیامک بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت میکند و با وارد کردن آن به کیف پول وارد و به ارزهای ذخیره شده در آن دسترسی خواهد داشت که این موضوع فقط در کیف پول رمز پایه سخت افزاری ایرانی جهت به حداکثر رساندن امنیت سرمایه ها پیاده سازی شده است درست همانند رمز پویای سیستم بانکی کشور.

به گفته حسین جرئتی مدیرعامل هلدینگ رستاک ، نخستین سامانه تجارت جهانی با رمز ارز به ۳۲ زبان دنیا توسط هلدینگ رستاک ایجاد شده که در شرایط تحریم اقدام خوبی به شمار می رود و برگشت هزینه کالا و محصولات در صادرات خارجی با این سامانه حل می شود. 

وی در پایان تصریح کرد: از نخستین باشگاه رمزپایه کشور به زودی رونمایی می شود و در این باشگاه بدون نیاز به سخت افزارهای گران قیمت و برق زیاد ارز دیجیتال را مردم می توانند استخراج کنند.