به گزارش اکونا پرس،

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که کلیات آن در صحن علنی تصویب و پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه عودت داده شد، گفت: نمی‌توان در این طرح به جای تخصیص یک درصد از درآمد شرکت‌های دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش درصدی از سود آن‌ها را جایگزین کرد چراکه یک درصد سود یعنی هیچ.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک درصد درآمدهای شرکت‌های دولتی و غیردولتی رقم بالای نزدیک به 8 تا 9هزار میلیارد تومان می‌شود که در صورت اضافه شدن به بودجه بخش سایرِ آموزش و پرورش می‌تواند این وزارتخانه را از بحران نجات دهد.

وی در حالی که معتقد است به دلیل نبود سیستم حسابرسی شفاف در کشور شرکت‌های مذکور به راحتی قادر به پنهان کردن سود خود هستند، بیان کرد: درواقع چنین طرحی در صورت تصویب با ذکر تخصیص یک درصد از سود شرکت‌ها نه درآمد به آموزش و پرورش قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

کوچکی‌نژاد همچنین با تایید این مطلب که هر وزارتخانه‌ای نمی‌تواند به جای کمیسیون ماده 5 نشسته و املاک خود را در شهر تغییر کاربری دهد، گفت: اگرچه هر وزارتخانه‌ای نمی‌تواند املاک خود را تغییر کاربری دهد و این به ضرر کشور است اما از آنجا که وزارتخانه آموزش و پرورش در شرایط بحرانی قرار دارد مجلس به دنبال ایجاد چنین امکانی برای آن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اضافه کرد: اگرچه این طرح به کمیسیون بودجه برگشت داده شده است اما با اعمال نظر تلفیقی نمایندگان هر دو کمیسیون بودجه و آموزش و تحقیقات بررسی خواهد شد و پس از انجام این بررسی‌ها و اعمال اصلاحات و رسیدن به توافق، طرح مجددا به صحن ارسال خواهد شد.