به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، سیصد و یازدهمین جلـسه رسـمی پنــجـمین دوره شـورای اسـلامی شهر تـهران در روز یکشنبه بیست و هفتم تیرماه سال1400 از ساعت 8:45 لغایت12 در محـل تالار شورا برگـزار می‌شود.

این جلسه با ادامه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال» آغاز می‎شود.

در ادامه یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص « معرفی 21 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» و طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران» مورد بررسی اعضا قرار می گیرد.

سپس طرح یک فوریت مصوب «فرآیند اعطاء تسهیلات ، تعریف کاربرد- فعالیت- و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران» و لایحه شهردار تهران در خصوص «فرآیند صدور پروانه مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران» بررسی می‎شوند.

پس از این طرح « الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان و بازسازی مزار مطهر شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی واقع در بهشت زهرا (س)» و لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح بند(۱) تبصره (3) ماده واحده مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و مجوز انتشار سی و پنج هزار (35000) میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران» و لایحه دیگر شهردار تهران در خصوص « اصلاح مصوبه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران» بررسی می‎شوند.

همچنین در این جلسه لایحه دیگری در خصوص «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» و لایحه دیگر او در خصوص «معرفی و پیشنهاد یک نفر جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)» در دستور کار قرار می‎گیرند.

گفتنی است در همین جلسه 9 مورد پرونده پلاک ثبتی باغات و همچنین شصت و ششمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران مورد بررسی قرار می‎گیرند.