به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این مراسم که تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد این معاونت نیز حضور داشتند، دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به ایستگاه مترو پانزده خرداد گشایش یافت. 

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از حدود 8 ماه پیش که مسئولیت تکمیل این زیرگذر عابر پیاده به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد، تلاش دست اندرکاران اجرایی روی گشایش ورودی غربی متمرکز شد تا با توجه به عدم وجود ورودی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود. 

کاهش تعداد ورودی‌های غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی و همچنین به کارگیری شفت سرویس موجود و در نتیجه جانمایی دو آسانسور ظرفیت بالا (13 نفره) از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه بوده است. 

به این ترتیب 2 دستگاه آسانسور در ابتدای ورودی غربی زیرگذر آماده خدمت رسانی به شهروندان بوده و این در حالی است که پله های برقی که برای تجهیز بیشتر این ورودی پیش بینی شده نیز در آینده نصب خواهند شد. 

گفتنی است با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان 15 خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است و مجریان پروژه تلاش می کنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.