به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، سید علی مفاخریان که به عنوان سخنران منتخب از سوی مدیران شهری در نشست فصلی صحبت می کرد بیان داشت: نگرش مجموعه شهری  براساس رفع مشکلات و چالش ها در شهر تهران است و بایست تلاش کرد تا با روندی رو به توسعه، برای هموار سازی مشکلات شهر تهران گام برداشت.

وی به استفاده از دوچرخه  به عنوان حمل و نقل پاک اشاره و اظهارکرد: دریافت مقام usd افتخاری برای مجموعه شهری است و فرهنگ استفاده از دوچرخه در میان مدیران شهری، پرسنل و شهروندان موجب احیا و توسعه حمل و نقل پاک شده و شهروندان احساس بهتری نسبت به گذشته خواهند داشت.

شهردار منطقه9 با بیان اینکه تفاوت های ساختاری در واحد های اجرایی وجود دارد گفت: شهر تهران با 22 منطقه، عملکرد ها و فرهنگ های متفاوتی دارد و به نظر می رسد با ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی در ساختار فرآیند ها، می توان اثرات مطلوبی در اجرای بهتر امور حاصل کرد.

مفاخریان نوآوری و خلاقیت را معیار های یک شهر هوشمند عنوان کرد و یاد آور شد: توجه به خلاقیت و نوآوری باعث افزیش حس تعلق در بین شهروندان می شود و این امر در نهایت شهری خلاق برای همه به خصوص شهروندان را به همراه دارد.

وی به اهمیت در تسریع و بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: احتمال بروز زلزله های ویرانگر در تهران، ساختمان هایی با بافت فرسوده را تهدید می کند، بنابراین با ارائه تسهیلات بیشتر و سیاست گذاری های تشویقی مناسب تر می توانیم بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده را با روند رو به رشد جدی تری دنبال و شرایط بهتری را فراهم کنیم.

شهردار منطقه9 هوشمند سازی تهران را یکی دیگر از دغدغه های مدیریت ارشد شهری دانست و اذعان داشت: با استفاده از ظرفیت های هوشمند سازی در شهر تهران نظارت، کنترل و توجه بیشتری به موضوع مدیریت شهری خواهیم داشت؛ چراکه موجبات صرفه جویی و کاهش در هزینه ها می شود.

مفاخریان در ادامه افزود: حمایت از استارت آپ ها و تامین نیاز های حداقلی آنها می بایست برای ایجاد شهری هوشمند در اولویت قرار گرفته و بودجه مناسبی به این منظور اختصاص داده شود.

وی جذب سرمایه گذار های داخلی و خارجی را یکی از راهکار های کاهش هزینه ها اعلام کرد و گفت: اجرای پروژه ها با بهره مندی از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی سبب تسهیل و تسریع در انجام آن شده و در موعد مقرر در اختیار شهروندان قرار می گیرد و زمینه ایجاد امید را در میان آنها افزایش می دهد.

شهردار منطقه9 در خاتمه تاکید کرد: افزایش روحیه مشارکت جویانه در میان شهروندان و پرسنل می تواند بستر فعالیت های خلاقانه و نوآورانه را افزایش دهد.