به گزارش اکونا پرس،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دعوت از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش مجلس، گفت:  کمیسیون آموزش مجلس مسئول نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش است؛ از سوی دیگر طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار این وزارتخانه‌ها قرار دارد در این کمیسیون بررسی می‌شود بنابراین آقایان غلامی و بطحایی برای ارائه گزارش‌های مرتبط به کمیسیون دعوت شده‌اند.

نماینده مردم گرمی درمجلس شورای اسلامی افزود: سوالات نمایندگان نیز یکی دیگر از دلایل حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم در کمیسیون آموزش است.

وی با بیان اینکه حل و فصل مسائل مالی آموزش و پرورش در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در آموزش و پرورش چالش کمبود نیروی انسانی است و از سوی دیگر نیروی‌های حق‌التدریس موجود نیز بلاتکلیف هستند؛  این درحالی است که آموزش و پرورش درصدد برگزاری آزمون استخدامی است.

وی تاکید کرد: براساس سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه، لایحه بودجه و رهنمودهای رهبری، کانال ورودی معلمان به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است؛ بنابراین در این جلسه چگونگی تامین نیروی انسانی در این وزارتخانه به بحث گذاشته می‌شود و تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در پایان افزود: مورد دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان است.