به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز چهارشنبه بیستم مردادماه ۱۴۰۰ حجت الاسلام مهندس آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی امام نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گلشنی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با حضور در پایانه فتح آباد و واگن سازی تهران از نزدیک در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه ها قرار گرفتند.
در ابتدای این جلسه خلاصه ای از وضعیت خط یک و پایانه فتح آباد را ارئه داد شد. عبداله پور با اشاره به اینکه مجموعه پایانه فتح آباد بزرگترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ قطار را دارد گفت: برای تعمیرات اساسی تر کار به واگن سازی محول می شود.
وی تصریح کرد در پایانه فتح آباد ساختمان آموزش داریم که در دورهای قبل در مرکز آموزش علمی کاربردی بود. همچنین سیمولاتور(دستگاه شبیه ساز) آموزش راهبری که با هدف کاهش زمان کسب تجربه، آموزش اولیه، افزایش مهارت ها با هزینه کم و بهره برداری مطلوب برای حذف فضای واقعی است در این پایانه وجود دارد و قبل از اینکه راهبران قطار کار خود را آغاز کنند در این مرکز می توانند راهبری کنند.
در ادامه مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) نیز توضیحاتی در خصوص متروی پرند ارائه داد و گفت: از شورای ششم مردم درخواست ساخت متروی پرند را دارند و جز مطالبات مردمی مطرح است. در گذشته سه راه شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید اما عملا با هدوی ۹۵ دقیقه این خط خیلی مورد توجه قرار ندارد و تا وقتی هم که به پرند نرسد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
امام با اشاره به اینکه شهرهای حومه ای در سال های اخیر با توجه به افزایش هزینه های زندگی و مسکن در تهران با جمعیت زیادی روبرو شده است افزود: با راه اندازی متروی پرند و کاهش سرفاصله حرکتی در این مسیر تقاضای اساسی برای سفر ایجاد می‌شود. همچنین به حمل‌ونقل کلان‌شهر تهران و رفع آلودگی و کاهش تعداد ترددهای جاده‌ای نیز کمک می‌کند.
 وی همچنین به نقش و اهمیت پایانه ها در شبکه مترو اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته برای ساخت مترو در دوره های مختلف زحمات زیادی کشده شده است اما در ده سال گذشته بهره برداری ساخت پایانه ها همچون گذشته کار نشد و پایانه فتح آباد بزرگترین پایانه درشبکه مترو است در حالی که در خط سه با ۳۴ کیلومتر طول فاقد پایانه هستیم و قطارها شب ها در ایستگاه ها پارک می شوند و در خط چهار نیز پایانه شهید کلاهدوز فقط پارکینک قطارهاست و امکانات دیگری ندارد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) گفت: از شورای شهر جدید بخصوص کمیسیون حمل و نقل درخواست داریم حمایت بیش از گذشته داشته باشند تا پایانه های خطوط را تکمیل کنیم چرا که با این کار امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیز محیا می شود.
در ادامه حجت الاسلام مهندس سید محمدآقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن عرض تسلیت ایام سالروز شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) گفت: فرصت را غنیمت شمرده تا از نزدیک فعالیت دوستان را ببینیم .
وی با اشاره به اینکه به بحث های فنی و حمل و نقلی علاقه مند است و اطلاعاتی نیز در این خصوص دارد گفت: هدف اصلی این بازدید  را آشنایی نزدیک تر و بررسی میزان پیشرفت کار و صحبت با متخصصین و مسئولین این بخش و شناسایی مشکلات بیان کرد و افزود: متاسفانه بخش فنی ما نیز سیاست زده شده اند و تنها به دنبال این است که بگوید چقدر مترو ساخت شده که این با توجه به مشکلات اقتصادی باید تغییر کند ما باید یک برنامه ریزی مدونی برای چهار سال آینده داشته باشیم و این اطلاعات به ما خیلی کمک خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یک سری برنامه ریزی هایی از قبل برای آغاز کار داشتیم  اما خواستیم اطلاعات و ذهنیت خود را به روز کنیم و از دوستانی که در این صنعت مشغول به کار هستند نیز مشورت بگیریم چرا که معتقد هستیم این دوستان برای برنامه ریزی که برای پیشرفت کار داریم و می توانند خیلی کمک کنند.
آقامیری با اشاره به اینکه توسعه خطوط مترو و افزایش ظرفیت بهره برداری  هر دو در کنار یکدیگر ضرورت دارند گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه ساخت مترو با مباحث مالی روبرو است باید سیاست های خود را تغییر دهیم و به سمت افزایش بهره برداری گام برداریم چرا که در یک مقطع ای توسعه خطوط و زیر ساخت ها را مورد توجه قرار دادیم و باید به ساخت واگن و افزایش ظرفیت بهره برداری توجه کنیم .
وی گفت: به منظور افزایش رفاه حال شهروندان پیگیری تکمیل پایانه ها رو مورد توجه قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه ساخت قطار ملی و قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.
واگن ملی حرکت خوبی است و برای ما خیلی اهمیت دارد گفت:  هر کاری که در تهران انجام می شود در سایر شهرها و کل کشور نیز اثر گذار است و اگر این قطار فعال شود قطعا شهرهای دیگر نیز از آن استفاده می کنند و این خیلی تاثیر گذار است.