به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران ،گفت: این نهاد درصدد است با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان از طریق استفاده از شیوه های نوین در پرداخت صدقات از طریق QR  کد اقدام نماید.

وی با بیان اینکه کدهای QR  توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی  کمیته امداد استان تهران  بر روی صنادیق صدقات خانگی نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود،افزود:  با اجرای این طرح ، تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه نمایند.

پرپنچی،بیان کرد: این اقدام در جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق پول، سهولت در پرداخت صدقات انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد QR ذخیره اطلاعات تماس است، گفت: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.

وی با تأکید بر اینکه،صدقات جمع آوری شده در بخش های مختلفی اعم از امور معیشتی، بهداشت ،درمان و امور بیمه، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون 360 هزار صندوق صدقات فعال در استان تهران وجود دارد که از این تعداد 320 هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط درسطح معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

پرپنچی، افزود: پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه (ussd) از دیگر روش‌های پرداخت صدقه است که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال است و کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری #021 8877 را شماره‌گیری نمایید.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،تصریح کرد: همچنین شماره گیری تلفن گویای 7355 نیز برای واریز کمک های مردمی از جمله صدقات در نظر گرفته شده است.