به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شستا در این نشست گفت: با یک ریل‌گذاری مشخص و هدف‌گذاری دقیق و آماری، باید سهم صادرات ایران در بازار جهانی تقویت شود.
علی رستمی، با بیان اینکه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظرفیت و قابلیت گسترده‌ای در زمینه تولید محصولات و افزایش صادرات به کشورهای هدف دارد، افزود: با شناخت کافی از بازارهای هدف، می‌توان این محصولات را با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق به این کشورها صادر کرد.
وی به هدف‌گذاری شرکت مس شهید باهنر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شستا اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش سهم 30 درصدی این شرکت در بودجه صادراتی پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شستا بر لزوم شناخت بازارهای جدید صادراتی تاکید کرد و بیان داشت : در این راستا، نیازمند شناخت کافی بازارهای جدید در منطقه هستیم و با انجام مطالعات جامع بین‌المللی می‌توان سهم این شرکت‌ها را در بازارهای جدید صادراتی افزایش داد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از صادرات تصریح کرد : با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح وزارت‌خانه‌ها، این آمادگی اعلام شده که می‌توانیم رایزن‌های بازرگانی در سفارت‌خانه‌های کشور‌های هدف را از مجموعه خانواده رفاه انتخاب کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانیم فعالیت بیشتر، عمیق‌تر و دقیق‌تری داشته باشیم.
مدیرعامل شستا بر بهره بردن از دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد و افزود: می‌توانیم از سفیران کشورمان در کشورهای دیگر برای دیپلماسی اقتصادی و ایجاد فرصت صادراتی بهره مند شویم.
 وی با اشاره به اینکه باید یک پلتفرم مناسب در خصوص صادرات محصولات شرکت‌های این وزارتخانه  طراحی شود گفت: در این زمینه می‌توان از جدیدترین فناوری‌های نوین استفاده کرد.
رستمی با تاکید بر لزوم مدیریت صادرات در مجموعه‌های شستا با هدف افزایش سطح صادرات،  اظهار داشت: تا قبل از این در مجموعه شستا و هلدینگ‌های وابسته به آن، مدیریت صادرات وجود نداشته است.
مدیرعامل شستا ، با بیان اینکه با هدف توسعه صادرات باید زنجیره تولید داخل را تقویت کرد ، تصریح کرد : با حذف دلالی‌گری و واسطه‌گری، ریسک و خطرپذیری تولید کاهش خواهد یافت.

نگاه هلدینگی  صادرات باید تقویت شود
مدیرکل امور بین  ملل وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست با بیان اینکه به دستور وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید هر سه ماه  یکبار گزارشی از صادرات شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه ارائه شود، گفت:  با  بازاریابی و شناخت دقیق شرایط موجود، می‌توان سهم و سطح صادرات محصولات این وزارتخانه را  به کشورهای هدف گسترش داد.

حامد فروزان با اشاره به اینکه فرایند صادرات محصولات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و اجتماعی باید روند صعودی داشته باشد،اظهار داشت:  در این فرآیند هر جا لازم  باشد با رایزنی مناسب و فعال در سطح مقامات سیاسی ایران با کشورهای هدف می توان به افزایش سهم صادراتی کمک کرد.

مدیرکل امور بین  الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توافق با مقامات کشور افغانستان به منظور صادرات فولاد به این کشور اشاره کرد و افزود : با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صادرات فولاد به این کشور توسعه پیدا خواهد کرد.

 فروزان با اعلام آمادگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه ضمانت به تجارخارجی با هدف اطمینان بخشی به آنان گفت : با سیاست‌گذاری مناسب ، می توان مسیر توسعه صادرات را تسهیل کرد.