به گزارش اکونا پرس،

سلیمان عباسی روز چهارشنبه (۳-۹-۱۴۰۰) در آیین استقبال از نودانشجویان مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران غرب و شرق افزود: راه اندازی این دانشگاه در سال ۷۰ به تصویب شورای عالی وزارت علوم رسید و از سال ۷۲  برای رفع نیازهای کار کشور شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه دانش و مهارت لازم را  برای جذب دانشجویان در بازار کار آموزش می دهد، برخی در دانشگاه های نظری تحصیل کردند اما برای کسب مهارت به این دانشگاه آمده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقویت جایگاه ملی دانشگاه مورد توجه است، دانشگاه علمی کاربردی با تلاش و کوشش دانشجویان در بحث تحصیل و کار می‌تواند به جایگاه بالاتر ارتقا یابد.

عباسی تصریح کرد: توسعه آموزش علمی کاربردی و حل اشتغال یک وظیفه شرعی ملی و دینی است که از هر زاویه‌ای به آن نگاه شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال این است که در همه عرصه ها از استادان توانمند استفاده کند و همچنین نیازهای آینده کشور شناسایی شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: سیستمی موفق است که بتواند نیازهای جامعه را به درستی در حوزه‌های مختلف  پیش بینی کند.

عباسی یادآورشد: حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی دارای پنج مدیریت و اداره کل با عنوان ایثارگران، تربیت بدنی، دفتر فرهنگی و اجتماعی، انجمن های علمی و تبادل نظر دانشجویی و برگزاری جشنواره‌ها است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۵ رشته قرآنی و سایر رشته‌های هنری و پژوهشی در این معاونت وجود دارد که علاوه بر تحصیل و امور پژوهشی، آموزش مهارتی نیز برای ارزشیابی دانشجویان مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: امور دانشجویی، نقل و انتقالات و وام دانشجویی هم در این معاونت مورد توجه قرار گرفته است.

فارغ التحصیلان دارای ایده مورد حمایت قرار می گیرند

همچنین پیمان دانش‌کار آراسته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی در ادامه مراسم اظهار داشت: این دانشگاه گروه و هسته‌هایی که در مسیر تجاری‌سازی گام برداشتند، مورد حمایت مالی قرار داده است. هر فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی دارای ایده هم می تواند از حمایت‌های دانشگاه در این زمینه برخوردار شود.

وی افزود: طرح های کلانی را در سطح کشور برنامه ریزی می کنیم تا نقش دانشگاه را در تحقق برنامه‌های فناوری و در زمینه رشد اشتغال و رفع نیازهای جامعه ایفا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: این پروژه ها در دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان نقش‌ دارد.

۷۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

همچنین رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق نیز در این مراسم گفت: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند. این درحالی است که روزانه حدود ۸۰۰ پایان‌نامه ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کشور ثبت می‌شوند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

خداداد واحدی اظهار داشت: انتخاب دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل یک انتخاب استراتژیک است که بر تمام ابعاد زندگی دانشجویان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه جامع و مهارت محور است که به نیازهای جامعه توجه می کند؛ بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

واحدی یادآور شد: دانشجویان علمی کاربردی می توانند کارآفرین باشند و در آینده افراد بزرگی برای آنها کار کنند. در واقع میدان برای رشد آنها به دلیل استعداد خود و توانایی که به دست می آورند، بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی شرایط را برای رشد دانشجویان فراهم می کند تا ایده پردازی های آنها  تبدیل به محصول شود و گره‌ای از مشکلات جامعه و بازار کار را باز کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق یادآور شد: ۱۷۰ دفتر نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می کنند که زمینه ای برای رشد و مهارت افزایی دانشجویان به شمار می روند. 

1

بسیاری از دانشجویان علمی کاربردی کارآفرین می‌شوند 

سید محمدحسن پیش‌بین رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب نیز در این مراسم اظهار داشت: در این واحد دانشگاه علمی کاربردی تهران، ۷۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بسیاری از آنها کارآفرین می‌شوند و به شمار دیگری از آنها حتی در زمان تحصیل نیز پیشنهاد کار می شود.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه ای فراهم می کند که دانشجویان کارآفرین شوند. در واقع دانشجویان از موقعیت های آموزش مهارتی و ابزارهای دانشگاه برای ورود به بازارکار بهره می برند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب در خصوص مراسم استقبال از نودانشجویان اظهار داشت: هدف از برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدید این است که با فضای دانشگاه آشنا شوند و مسیر برای آینده آنها آسانتر شود.

وی ادامه داد: در این مراسم ۲۵۰ دانشجو به صورت حضوری شرکت کردند و ۳۰ هزار دانشجو و استاد نیز این برنامه را به صورت مجازی دنبال می کنند.

دانش آموختگان دارای ایده از حمایت های دانشگاه برخوردار می شوند

پیمان دانش‌کار آراسته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی در ادامه مراسم اظهار داشت: دانشگاه گروه و هسته‌هایی را که در مسیر تجاری‌سازی گام برداشتند، مورد حمایت مالی قرار دهد. هر فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی دارای ایده هم می تواند از حمایت‌های دانشگاه در این زمینه برخوردار شود.

وی افزود: پروژه‌های کلانی را در سطح کشور برنامه ریزی می کنیم تا نقش دانشگاه را در تحقق برنامه‌های فناوری و در زمینه رشد اشتغال و رفع نیازهای جامعه ایفا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: این پروژه ها در دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان نقش‌ دارد.