کتاب آیین نامه رانندگی در ایران  - در ابتدا این مقاله بهتر است بگوییم اگر می خواهید کتاب آیین نامه ماشین را دانلود کنید روی این کلمه در ابتدا پاراگراف کلیک کنید تا به صورت رایگان بتوانید جدید ترین کتاب آیین نامه رانندگی را دریافت کنید .

اما بیایید کمی در مورد قوانین و کتاب ایین نامه رانندگی در ایران و دیگر کشور های جهان بپردازیم و ببینیم دقیقا چه تفاوت هایی میان کشور ها در قوانین رانندگی و کتاب قوانین رانندگی وجود دارد .

پس با ما همراه باشید .

کتاب آیین نامه رانندگی چه تاثیری در یادگیری قوانین رانندگی دارد ؟

در اولین مرحله بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه گواهینامه رانندگی در آموزشگاه رانندگی شما باید کتاب ایین نامه رانندگی را دریافت کنید .

در این کتاب قوانین رانندگی بسیاری گفته شده است و البته شما قوانین رانندگی در راه ها و شرایط مختلف را هم خواهید دید در این حالت است که شما با تمامی موارد و قوانین رانندگی از جمله تابلوهای رانندگی آشنا خواهید شد .

برای مثال شما در ابتدا در مورد قوانین و تابلو ها خواهید خواند و سپس به قوانین جاده ها و سرعت در راه ها و غیر خواهید رسید و همچنین در این کتاب شما در مورد موارد فنی خودرو نیز خواهید خواند که به شما مواردی مانند موتور و سیلندر و غیره را آموزش می دهد .

تاثیری که کتاب قوانین رانندگی برای شما دارد این است که شما می توانید با تمامی قوانین رانندگی آشنا شده و به صورت تئوری درک عمیقی از رانندگی و قوانین بین المللی پیدا کنید . پس به شما پیشنهاد می کنم حتما کتاب آیین نامه رانندگی را با دقت بسیار بیشتری بخوانید .

 

آیا کتاب آیین نامه رانندگی هر ساله در ایران تغییر می کند ؟

کتاب آیین نامه و قوانین رانندگی در ایران حدودا هر 5 سال و یا در بعضی موارد هر 2 سال تغییر می کند و اما در هر صورت قوانین رانندگی یکیست و شامل تغییرات بسیار کمی خواهد شد .

در این حالت است که شما باید قوانین جدید را بیاموزید تا در مواقع نیاز دچار دردسری مانند جریمه های رانندگی نشوید . به شما پیشنهاد می دهم به وبسایت گواهیران هر سال یک بار هم که شده سر بزنید تا قوانین جدید رانندگی در هر سال را در این وبسایت بخوانید .

در هر صورت کتاب آیین نامه رانندگی در ایران به ندرت دچار تغییر می شود و این تغییر به این معنی نیست که کل قوانین رانندگی دچار تغییر می شود .

Untitled1

آیا کتاب آیین نامه رانندگی در تمامی کشور های جهان یکیست ؟

کتاب آیین نامه رانندگی در تمامی کشور های جهان یکی نیست اما قوانینی مشابه به هم دارد . در هر صورت باید بدانید قوانین رانندگی در کشور های مختلف جهان به دلایلی همچون جغرافیا و مذهب و عواملی سیاسی دچار تغییر خواهد شد .

برای مثال در بند بعد خواهید خواند که چرا قوانین رانندگی در کشوری مانند چین با کشوری مانند ایسلند متفاوت است که 100 درصد و صد البته این تفاوت ها را می توانید در کتاب آیین نامه رانندگی هر کشوری مشاهده کنید .

برای مثال وقتی در ایران راننده ای زباله خود را  از خودرو بیرون می اندازد نهایتا به او به چشم یک راننده بی فرهنگ نگاه می کنند اما در کشوری مانند آلمان جریمه بسیار سنگینی دارد و جالب است بدانید که در کشوری مانند سوئیس این کار راننده برایش 6 ماه دوری از رانندگی را در پی دارد .

می بینید این تفاوت های فرهنگی در رانندگی را می توان در کتاب آیین نامه رانندگی هر کشوری مشاهده کرد .

در ادامه با ما همراه باشید ... 

قوانین رانندگی چرا در بسیاری از کشور ها متفاوت است  ؟

قوانین رانندگی در بسیاری از کشورهای جهان به این دلیل دارای تفاوت است که اگر شما برای مثال از ایران به آمریکا بروید به دلیل تفاوت های فرهنگی به این درک برسید که باید خود و دانش رانندگی خود را با کشور جدید و مدنظرتان آداپته کنید .

این تفاوت های که اصولا به دلیل قوانین جغرافیایی می باشد در هر کشوری متفاوت است . برای مثال رانندگی در مستی در آمریکا جریمه سنگین به همراه دارد حال آنکه در ایران شامل مواردی مانند ابطال گواهینامه و حتی در بسیاری از شرایط خواباندن خودرو به مدت طولانی و حتی زندانی راننده به دلیل تخلفات رانندگی را در پی دارد که امر درستیست زیرا ممکن است راننده با خطراتی که ایجاد کرده است جان بسیاری را به خطر انداخته باشد .

اما در آن سوی دیگر در کشوری مانند آرژانتین شما می توانید تا حدی مست باشید اما اگر تست الکل بیشتر از آن حد را نشان دهد فورا خودرو متوقف و جریمه سنگینی باید بپردازید .

Untitled2

قوانین رانندگی در اروپا به چه صورت است ؟

در این جای می خواهیم شما را با مقاله ای از وبسایت درایور بوک آشنا کنیم و آن قوانین رانندگی در کشورهای اروپاییست :

بستن کمربند ایمنی اجباریست

همراه داشتن کپسول آتشنشانی + جلیغه شبرنگ + علامت خطر + … اجباریست

رانندگی در مستی ممنوع است

سرعت بالاتر حتی (15 کیلومتر بر ساعت ) در شهر ها ممنوع است

داشتن بیمه خودرو و گواهینامه اجباریست

پرتاب زباله و یا خودرودن و آشامیدن در حین رانندگی ممنوع است و جریمه سنگینی دارد !

کودکان زیر 10 سال نباید در صندلی جلو بنشینند

حرکات نمایشی در خیابان ها و هرگونه راه ممنوع است

پارک خودرو در جایگاه های غیر مجاز ممنوع است

استفاده از خودرویی که دارای نقص فنیست ممنوع است

استفاده از خودرویی که دارای برگه یلامت خودرو ندارد ممنوع است (سالی یکبار مجوز صادر میشود)

دودزایی و روغن ریزی خودرو جریمه بسیار سنگینی دارد

مالیات خودرو در هر سال باید پرداخت شود

و …

همانطور که مشاهده کردید قوانین رانندگی در بسیاری از کشور های اروپایی مانند یکدیگر است . اما بیایید با هم به قوانین کشور های آسیایی بپردازیم البته قوانین که در بند زیر خواهید دید فقط قوانین مشترک بین بسیاری از کشور های آسیاییست .

قوانین رانندگی در آسیا به چه صورت است ؟

 

در این جا با قوانین مشترک کشور های آسیایی آشنا خواهید شد :

رانندگی در مستی ممنوع

رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی ممنوع

خوردن و آشامیدن ممنوع

پرتاب زباله در حین رانندگی ممنوع نیست مگر اینکه پلیس ببیند و جریمه کند آنهم نه بسیار سنگین مانند اروپا

کار با تلفن همراه در حین رانندگی ممنوع است

سن گرفتن گواهینامه رانندگی 18 سالگی به بالاست

تابلو های باید به زبان انگلیسی باشند

ننشستن کودکان در صندلی جلو برای بعضی کشور ها ممنوعیت دارد مانند چین و ژاپن و ...

قوانینی که مشاهده کردید قوانین بسیار نزدیک در کشور های آسیاییست . البته باید در نظر داشته باشید که در کشوری مانند عربستان در صورتی که شما را در حین مستی دستگیر کنند بدون شک شما به دردسر بسیار بزرگی خواهید افتاد اما در کشور هایی مانند کره جنوبی و یا ایران و یا چین و غیره شما تا این حد اذیت نخواهید شد .

در هر صورت بهتر است اگر می خواهید در کشوری دیگر رانندگی کنید حتما کتاب آیین نامه رانندگی آن کشور را یک بار به صورت مفصل بخوانید و حتما در صورتی که می خواهید در یک کشوری زندگی کنید به دنبال گواهینامه بین المللی نگردید و سعی کنید در آن کشور گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید .

پیروز باشید .

وبسایت رانندگی درایوربوک