به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در یازدهمین جلسه شورای ملی سالمندان کشور بر پیگیری و رسیدگی وضعیت اقتصاد سالمندان، درمان و بیمه تکمیلی سالمندان تاکید کرد.
وی یادآور شد: دبیرخانه شورای ملی سالمندی باید نقش هماهنگی و اندیشه‌ورزی داشته باشد و در حوزه عملیاتی نیز با نظارت رئیس سازمان بهزیستی کشور این روند پیگیری می‌شود.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه حقوقی از قوانین بالادستی تا قوانین اجرایی موضوعات مرتبط با سالمندی را پیگیری می‌کنیم.
عبدالملکی بر حمایت از اقدامات مبتکرانه، نوآورانه و دانش‌بنیان در حوزه سالمندی تاکید کرد و گفت: باید میزان نیازمندی سالمندان در همه دهک‌های درآمدی احصاء شود تا بتوانیم برای سالمندان نیازمند برنامه‌های حمایتی ویژه ارائه کنیم.
وی در بخشی دیگر از این نشست، یکی از نگرانی‌های اصلی کشور در سال‌های آینده را کاهش نسبت جوانان به سالمندان و بسته شدن پنجره جمیعتی دانست.
‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بسته شدن پنجره و سالمندی جمعیت و مراقبت از سالمندان جامعه باید دو راهبرد اصلی در کشور باشد که البته وظیفه تخصصی شورای ملی سالمندان پیگیری موضوع دوم است.
عبدالملکی گفت: باید مراقب سالمندی جمعیت در کشور باشیم، نرخ پیری جمعیت ایران به شدت و سرعت در حال افزایش است و این روند باید با سیاست‌گذاری مناسب اصلاح شود.
وی ادامه داد: تمامی ارکان کشور باید در مسیر افزایش جمعیت حرکت کنند تا مانع بسته شدن پنجره جمعیتی ایران شوند.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت، تسریع و اجرایی می‌شود.
عبدالملکی، سالمندان را تاریخ مجسم جوامع دانست و گفت: بر اساس آیات و روایات نیز سالمندی یک پدیده ارزشمند به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: نفس سالمند بودن و افزایش تعداد سالمندان کشور پدیده مثبتی است که نشان‌دهنده ارتقای سطح رفاه، سلامت و افزایش امید به زندگی در کشور است.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش نرخ امید به زندگی و تعداد سالمندان از شاخص‌های پیشرفت کشورها محسوب می‌شود.