به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در یکصد و هفتاد و پنجمین نشست شورای‌ عالی حفاظت فنی با اشاره به ضرورت اصلاح آئین نامه چگونگی بازرسی کار موضوع تبصره ماده ۹۹ قانون کار گفت: بیش از ۲۰ سال از تصویب این آئین نامه می گذرد و در راستای حذف تعارض منافع و شفافیت امور اجرایی ضابطان دولت ناظر بر اجرای امور حاکمیتی در کارگاه های کشور، این آیین نامه مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: امروز با اخذ نظر اعضای شورای عالی حفاظت فنی اصلاحات نهایی اعمال گردید و برای تایید در اختیار مقام عالی وزارت قرار خواهد گرفت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این نشست همچنین پیشنهادات هیأت مقررات زدایی در خصوص آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی طرح و مقرر گردید بازنگری آیین نامه مورد اشاره با رویکرد تسهیل و حذف مقررات زائد در کمیته تخصصی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

رعیتی فرد افزود: از دیگر مصوبات در این جلسه حذف تعدادی از شرایط عمومی کارشناسان فنی مجاز از جمله تابعیت ایرانی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، حذف آزمون ورودی و جایگزینی آن با یک دوره آموزش تخصصی و همچنین حذف اقرار نامه محضری مبنی بر عدم اشتغال متقاضی در دستگا‌ه‌های دولتی بود که با اخذ نظر اعضای شورا مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.