به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت الله عبدالملکی» در مراسم ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شوراهای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان با بیان اینکه دولت سیزدهم اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دولت اهتمام جدی برای رفع چالش‌های معیشتی و اشتغال دارد.
وی به هدف‌گذاری‌های وزارت مردم برای تسریع در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد زیست بوم ملی اشتغال، پیاده‌سازی نظام یکپارچه مدیریتی در شرکت‌های تابعه، اجرای برنامه رفع فقر مطلق و مدیریت بهینه صندوق‌های بازنشستگی با این رویکرد دنبال می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سلامت کارگران در جهش تولید و اقتصاد پویا مؤثر است و از این رو نقش خانه های بهداشت و متولیان این حوزه بسیار اثربخش است.
عبدالملکی بر توجه ویژه به رفاه کارگران در کنار موضوع حقوق و دستمزد تأکید کرد و گفت: در ابتدای شروع به کار در وزارت مردم موضوع بازرسی‌های مستمر از شرکت‌های زیرمجموعه را به مدیران و معاونین ابلاغ کردیم.
وی با بیان اینکه شاهد تخلفاتی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی بوده‌ایم، اظهار کرد: دولت داعیه‌دار دفاع از حقوق کارگران است و خود را نیز به رعایت این مهم مسئول می‌دانیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تولید اصل مهم در اقتصاد مقاومتی است و در این بین نیز کارگران در خط مقدم پویایی اقتصادی کشور هستند.
عبدالملکی بر لزوم افزایش تعداد خانه‌های بهداشت تأکید کرد و گفت: جمعیت یک میلیونی تحت پوشش خدمات خانه‌های بهداشت کارگری باید با برنامه‌ریزی مناسب به سه میلیون نفر برسد.