به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در مراسم رونمایی نخستین جشنواره ملی تاریخ شفاهی بازنشستگان با عنوان خاطره ماندگار اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب کلید واژه جوانان بسیار مورد اشاره رهبر معظم انقلاب است.
عبدالملکی استفاده از جوانان و تشکیل دولت جوانان انقلابی را نیز از دیگر مطالبات رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: وزارت مردم با این رویکرد به انتصاب مدیران مجموعه های تابعه اقدام کرده است.
وی تجربه را عنصر اصلی تولید دانش نام برد و افزود: دانش نسل گذشته باید به بهترین شیوه به نسل جوان منتقل شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تمام تجربه بشری در کتاب‌ها خلاصه نمی‌شود و بدون ثبت و ضبط بخش قابل ملاحظه‌ای از تجربه بزرگان در طول تاریخ از بین می‌رود.
عبدالملکی گفت: وزارت مردم بر اساس تکالیف قانونی هماهنگ‌کننده و برنامه‌ریز حوزه بازنشستگان است و برای آن هدف‌گذاری داریم.
وی برگزاری جشنواره خاطره ماندگار را گامی مهم برای تکریم بازنشستگان به عنوان ستون های خانواده‌ها دانست و افزود: فرزندان، نوه‌ها، عروس‌ها و دامادها با گفت‌وگو با بازنشستگان خانواده می‌توانند به ثبت این اندیشه‌های گران کمک کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رسانه‌ها درخواست کرد برای اطلاع‌رسانی این جشنواره در سطح کشور اهتمام و همراهی ویژه‌ای با وزارت مردم داشته باشند.
«محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برگزاری نخستین جشنواره ملی تاریخ شفاهی بازنشستگان را گامی مهم در ارتقای حوزه فرهنگی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: با چاپ آثار برای استفاده نسل‌های آینده در تلاش برای پویایی حوزه بازنشستگی کشور هستیم.
وی نقش آفرینی مردم در حرکت انقلاب اسلامی را مهم و اثرگذار خواند و تأکید کرد: بسترسازی برای ایفای نقش مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یکی از راهبردهای اساسی این وزارتخانه است.